• kort kjol

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Jag säger neger om svarta. Men det betyder inte att jag ser ner på dem eller tycker de är mindre värda. 
    Absolut inte! Ser inget rasistiskt med det ordet. Då är väl nigger värre isåfall? Fast det ordet använder jag inte.
    Jag skulle inte ta illa upp om ngn kallar mig svenne eller viting eller liknande. Jag är stolt över att vara vit. Tycker alla människor ska vara stolta över sin hudfärg. Svart, vit, mulatt eller brun.

• kort kjol
    Anonym skrev 2011-11-12 23:31:24 följande:
    Jag vill  INTE bli kallad neger!! Jag är Afrikan!
    Afrika är ju en världsdel.. 
  • kort kjol
    Anonym (A) skrev 2011-11-13 00:03:39 följande:
    Själv är jag europé. Vad är du?
    Svensk sist jag kollade.. 
  • kort kjol
    Anonym (A) skrev 2011-11-13 00:11:54 följande:
    ok, europé då. Sverige är alltså ett land som ligger i Europa. På samma sätt kan man t.ex. vara stockholmare, svensk och europé samtidigt. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Jodå, jag förstår. 
  • kort kjol
    outlast skrev 2011-11-13 00:19:15 följande:
    Såga neger? Är inte det olagligt?
  • kort kjol

Jag säger negerboll. Kan inte med att säga chokladboll. Skäms

• kort kjol
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-13 19:27:25 följande:

Bra fråga TS.
    Jag har nog skrivit 3847263 inlägg i alla trådar som behandlat ämnet på FL, men svaret är fortfarande ett mysterium. 

Det är inte mer synd om negrer än om ngn annan. Som att de är de enda som blivit förtryckta.
    Judar, zigenare, indianer.. behöver jag fortsätta??

• kort kjol
    Jamo skrev 2011-11-13 19:30:14 följande:
    Och därför är det ok att fortsätta förtrycka andra personer? Idiot....
    Jag ser det inte som ett förtryck att säga neger. 
  • kort kjol
    Anonym skrev 2011-11-13 19:49:31 följande:
    Sen kommer då ordet "svart" vara kränkande med..vad ska man sedan kalla dem?
    Jag säger verkligen inte neger men jag säger svart..

Säger en svartskalle "din vita jävel" så händer det ingenting. Det är ju rasism det med men inte fasen är det någon som reagerar på det! Är det bara för att de kommer hit och att "vi" kallar dem något, är det bara då det är rasistiskt? Inte att de kommer hit och kallar oss vita jävlar och en andra otrevliga namn?

Skulle så gärna vilja veta.. 
  • kort kjol
    Anonym skrev 2011-11-13 20:08:37 följande:
    Det har alltid sagts neger, jag förstår inte problemet ..
    De kallar också varandra för neger..
    Men så fort en vit säger det så är det fel..? 

De får väl ta vad de är.. 
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?