Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Trivelina73 skrev 2011-11-11 14:08:18 följande:
    Alla hatar de här nu, men ärligt. Jag äter heldre en god underbart krämig negerboll än en torr dammig finsk pinne. Den dagen man kallar negerboll för finskboll och kallar finska pinnarna för svennepinnar så slutar jag kalla dem för negerbollar Jag lovar!

HAHAHAHA
  • finskaflikkan
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 12:27:05 följande:
    Jag vet inte ärligt, gammal vana? Min vän som är homosexuell blir bög i av rena farten oxå när man talar till vardags. Vidare blir jag blir en finne, vilket oxå är lite nervärdernade med tanke på att jag är finska.
  • finskaflikkan
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 12:43:23 följande:
    Jag tycker de är äckligt, ja. Att folk klämmer på finnar, och hatar finnar osv osv.. Men kränkt nej, men finner de lite yäk. Fast inte till den grad att man ska stryka ordet, de är bara löjligt. Jag blir mer kränkt av svenskar vilka ser synonymt finnar med att de är alkisar och bär kniv. "Bara rispa inte skääära" och sånt. En neger är synonymt bara i alla fall med väldigt mörk hyd och inge mer. Det är inte orden finne och neger som är fel, det är vad folk tänker i kopling med orden, säger man neger så tänker man väldigt mörk hyd, säger man finne så tänker de flesta svenskar en alkis med kniv.

Du skriver så bra!!!! Tummen upp för tredje gången!!!
  • finskaflikkan
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 13:28:43 följande:

Äch en sista inlägg då..

Genomlöjligt att ta upp skitgamla skrifter med vad som ansågs om det ena med andra, de hade sjukt nervärderande tankesätt om kvinnor oxå och massa annat. På 1800 talet så var det normalt att knulla barn för de var bara "små vuxna, eller ofullständigt vuxna" Den dagens okunskap kan inte föras över till dagens tankar.

Dessa saker kopplas av många svenskar vad en neger är för något
    De har väldigt mörk hud
    De kan sjunga
    Männen har stora kukar

Dessa saker kopplas av många svenskar till vad en finne är för något
    De svär mycket. 
    De dricker mycket sprit.
    De bär med sig en kniv
    Degår alltid  runt i träningskläder
    De älskar att bada bastu. 
    De talar engelska som Mika Häkkinen.
    De är tystlåtna

0ch, ja det är saker som folk tror och säger men sällan vet om det är så. Och visst ibland stämmer väll något av dessa ting?

Hahahhah! Nej, det är ni fina svenskar vilka säger ofta så till mig. På nätet, och så. Det är ett stående skämt mellan er svenskar.

Hahhahaha Klockrent!!!
  • finskaflikkan
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 14:29:31 följande:
    Det finns finnar vilka flyttar tillbaka till finland pga hur rasistiska svenkar är mot finnar. Så ärligt rasismproblemet finns hos svenskarna och den är väldigt närvarande mot finnar, norrmän, lappar, zigenare, araber, svarta osv osv osv.. Så ja jag kan förstå ts att du tycker det är jobbigt att vara svensk om du inte själv är en typisk svensk med likvärdig syn på ickesvenskar. Men om jag har fattat rätt så verkar ditt hjärta bara klappa extra för svarta, och tydligen så skiter du i hur svenskar är mot andra nationaliteter, så du är bara en till av "dem" i mina ögon vilket lider Dubbelmoral på hög nivå.
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?