Polly S skrev 2011-11-12 13:54:35 följande:
jag förstår inte.
menar du att 2 fel = rätt, för att det skämtas om andra grupper -vilket jag tror jag klargjort att jag iaf tycker är lika fel -så är det OK att skämta om "negrer" också, eller för att du inte tar åt dig så bör inte andra heller göra det?
Tro mig, ordet neger tillhör inte min vardagvokabulär, mest bara i trådar som de här
Och nej, jag skämtar inte om neger och jag känner ingen som gör det mer än min lillebror (som har pappa från Gambia och mamma från finland), däremot så är det helt vanligt att det skämtas grovt om finnar. Det är svenskar vilka lider av dubbelmoralen, de kan aaaldrig tänka sig att såra någon annan nationalitet och driva om dem.. mer än finnar då
för det räknas tydligen inte..
Jag kan inte förstå att negerboll är borttaget, jag gillade ordet bättre till de goda bakelserna. Fast hin honde drabbar mig i trådar som dessa.
Jag skulle aldrig hålla på kalla min väninna för neger och hennes ungar för negerungar och hålla på och tjabla om negerkrull som ståd i ett annat tråd. Löjligt ju, alla hästar kan inte vara hemma på damen i fråga. Undertryckt rasism som pyser ut eller nåt. Och min vännina har inte den svenska humorn om finnar som svenkar har i överlag. Vi har ömsesidig respekt mot varandra och tycker om varandra för de personer vi är, inte den hudfärg vi har.