• Gaaaa

Jag orkar snart inte mer!

Har ni fått gå igenom en missfallsutredning??
    Något annat som jag läst mig till själv är att om man har lite problem med sköldkörteln så
    anntingen kan man inte bli gravid eller så får man MF oftast tidiga sådana.

Man ska aldrig ge upp! På något sätt ska vi lyckas att bli gravida
    Själv har jag försökt i 5 år , även IVF har 1 MF bakom mig.
    Även om misslyckade försök känns som MF, för vi vet ju att jag får ett befruktat ägg in i mig.

• Gaaaa
    Person skrev 2011-11-11 14:54:44 följande:
    Ja du bör begära en utredning. Det har man rätt till efter 3 missfall. Vissa sjukhus vill dock ha sett fostret på UL för att det ska räknas som ett missfall. Så det är bra att kontakta vården direkt du ser att du är gravid för att få ett VUL. Om du har haft missfall tidigare så brukar de inte vägra en ett VUL.

Själv har jag haft tre missed abortions där fostret dött i vecka 8 alla gångerna. Jag har blivit utredd för sköldkörteln, blodproppsbenägenhet, livmoderns form och "insida" och mina kromosomer. Om något visar sig vara fel kan man ofta göra något åt det. Tyvärr visar dock utredningarna oftast ingenting, inte heller i mitt fall. Det vanligaste är att det är något kromosomfel på embryot och att det därför dör. Det kan man tyvärr inte göra något åt annat än att fortsätta försöka. Vilket är j***** jobbigt. 
    Vad sa de till dig med Sköldkörteln??
  • Gaaaa

Ja, jag har ju misstänkt det ett tag men det heter ju hela tiden att "dina värden ser bra ut" så det är det inte.
    Och när man håller på med något så stort som IVF är så orkar man ju bara en medicinsk sak i taget. Så jag tänkte för mig själv att sedan så J-la ska jag ta tag i detta.
    Men för ca 6 månader sedan hörde jag talas om en studie där man gav kvinnor levaxin för att se om de blev gravida utan att kolla värden ingenting. Och det bled dem!
    Tyckte att det var intressant och försökte hitta studien på nätet och snubblar då över att referensvärdet helst inte ska vara över 1,0 om man har problem att bli gravid.
    Då tänkte jag inte vänta mer!
    Jag läste på som fan, printade ut texter osv och tog med till läkaren. Som inte kunde med att säga nej eftersom jag kunde mer än honom om just detta...
    Så nu håller vi tummarna för vårt nästa försök i januari

• Gaaaa

Jag håller tummarna för alla med problem här inne
    Men jag först

• Gaaaa

Jag känner ett par som fick 3 missfall på raken och nu har de 2 barn

Svar på tråden Jag orkar snart inte mer!