Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

VARFÖR ger man smakportioner och gröt från 2,5-3,5 månaders ålder??!

Anonym skrev 2011-11-10 09:43:07 följande:
    men det är ju så väldigt olika oxå. jag var tvungen att börja vid fyra 4 månader. Han var ju typ aldrig mätt. började med smakis o i början påfem hade han ökat till riktiga portioner.. nu är han åtta o äter mig ur huset.. ALDRIG mätt
    Om han aldrig är mätt är ju något fel?
  • Anonym (???)

Jag fattar inte att var och varannan ger katrinplommonpure, det är ju bara en massa socker. Ger det till varje måltid typ. Då kanske man ska tänka sig för om bebisen måste ha det. Kanske det är all sockergröt de ger som ger förstoppning??

• Anonym (???)
    La Lola skrev 2011-11-10 09:55:18 följande:
    Ja gud, det där sockret är ju roten till allt ont...... 
    Fast vilken katrinplommonpuré innehåller tillsatt socker förresten?
    Nej, inte tillsatt socker men det är ju bara fruktsocker. Det är ju lika sött som katrinplommon eller russin. Jag tror ändå inte det är bra om man ska behöva ge katrinplommon mot trög mage varje gång man äter. Jag som vuxen kan ju äta 1-2 katrinplommon om jag är trög i magen men äter jag för mycket får jag ju ont.
  • Anonym (???)
    La Lola skrev 2011-11-10 10:00:30 följande:
    O du tillhör de som ser frukt som något dåligt? Ok.
    Ser du katrinplommon och russin som frukt???? Jag ger inte mina barn det som ersättning för frukt i alla fall. 
  • Anonym (???)
    Klöset skrev 2011-11-10 10:02:53 följande:
    När är tarmarna redo då?
    Aldrig..haha. Endel har ju alltid problem, nä jag vet inte men vissa saker kanske inte bebisar tål då de blir så hårda i magen?
  • Anonym (???)
    La Lola skrev 2011-11-10 10:04:30 följande:
    Ja fruktsocker är ju verkligen ett problem....
    Jag har läst att det är mindre nyttigt än vanligt socker. Det är ju minst lika sött och skapar ett sockerberoende. (det är vad jag tror i alla fall). Socker är ju mycket farligare än vad fett är. Så ja, jag tycker att fruktsocker kan vara ett problem. Inte minst för tänderna.
  • Anonym (???)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2011-11-10 13:48:44 följande:
    nej, just detta med mat kan jag inte "skita i hur andra gör" för det är inte rätt mot ett barn att börja mata lååångt innan kroppen är redo att ta hand om det. jag tycker de är fruktansvärt. jag är med i bla en grupp på facebook om barnmat, och mååånga av medlemmarna började runt 3månaders ålder. en tjej har en bebis på 2 månader, å hon vägrar vänta längre än till 3 månader med maten, för de är ju så gulligt. och tipsen haglar om vad man kan ge mot förstoppning då dom flesta lider av trög mage nu.
    Ja det har jag också reagerat på, att det är trög mage så många bebisar har. Varför har de det? Beror det på tarmarna eller maten man ger bebisarna? Förmodar att det är tarmarna som inte kan bearbeta maten?
  • Anonym (???)
    Anonym (Bajs) skrev 2011-11-11 10:44:47 följande:
    Jag började ge sonen pure samt mild havrevälling när han va 3månader. 
    Han hade problem med kaskadkräkningar... Så vi trodde och hoppades att fastare mat skulle få slut på de.

Och de va på läkares rekommendation.. Innan folk börjar kasta bajs på en..    
    funkade det?
  • Anonym (???)
    Dohgon skrev 2011-11-11 13:50:35 följande:
    fast tidigare gav man ju riktig mat redan vid typ 1,5-2 månader. jag åt riktig mat när jag var nästan 2. och ja jag lever ju.

och håra i magen så kan katrinplommon faktiskt hjälpa väldigt bra.

jag skulle nog inte vilja börja så tidigt själv, men tror inteheller det är någon fara att börja försiktigt då
    Klart katrinplommon hjälper men är det bra att ge det tillsammans med varje måltid? Dels är det ju mest socker och dels kan man ju ont i magen av det.
Svar på tråden VARFÖR ger man smakportioner och gröt från 2,5-3,5 månaders ålder??!