• Lillifee

Morfar kommer hem så sent med barnen efter hämtning

Mina barns morfar hämtar dem från skola och förskola en gång i veckan. de är 2,5 resp 7 år. jag har sagt till honom att det är bra om de är hemma senast 16:30 och han har sagt ok. Tydligen kan jag ändå inte lita på honom eftersom de häromdagen kom hem 17:15 (!!). Jag var själv oplanerat hemma 16.45 och jag har sagt att 16:30 senast gäller eftersom barnen, och speciellt den yngsta, blir så trötta och gnällig annars. denna kväll skulle jag dessutom vara själv med barnen och det visst han om. "De har varit sååå snälla" sa han när de kom hem. de hade iof gjort nåt extra kul så det ska han ha all credit för. men trots att jag försökt förklara för honom att de kan ändra sinnesstämning snabbt så gör han så här. Jag som är lättstressad blev "såklart"  jättestressad när de kom hem så här sent och jag blev jättesur. Den här gången - och det är den enda - så var de iof jättelugna på kvällen. Om han så gärna ville göra nåt extra för barnen för en gångs skull så kunde han väl hämta dem tidigare isf. Till saken hör också att han inte heller meddelade mig att han skulle bli sen. Som vanligt får jag "jaga" honom med sms och telefonsamtal o bli allt mer irriterad. Å en sidan känner jag att jag fått nog och att jag inte vill att han hämtar dem mer men då straffar jag kanske barnen men det är vad min magkänsla säger. Hur skulle ni gjort? Jag vill bara att min pappa ska förstå mig men han ser så lätt på det., han som har all tid i världen och ingen tuff tillvaro med jobb och barn etc. Barnen är på dagis/förskola från ca 8:15 redan så jag vill inte att de ska ha alltför långa dagar.

• Svar på tråden Morfar kommer hem så sent med barnen efter hämtning
  • Tahu

Oj vad du är otacksam!Rynkar på näsan

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • viseversa

OH NOO hämtade morfar barnen och gjorde skoj saker och kom hem mitt i natten kl 17:15??? Gud hur ska du och barnen överleva detta svek. Bäst att straffa både morfar och barnen och införa besöksförbud tills morfar slutar vilja umgås med sina barnbarn liite längre än mamma sagt. 

Jisses tagga ner. Du överlever detta och det gör ungarna med. var glad att dom har en morfar som gillar att vara med dom och hitta på grejer. Okej jag hade förstått att du blev irriterad om han kom hem kl 22-23 med ungarna men kl 17? KAN du inte ha liite överseende för morfar??

• Niicol3e

håller med ovanstående, låter bara som att du är otacksam..

jag hade varit överlycklig om jag fått en eftermiddag/kväll i veckan, men så är inte fallet..!
    va glad att du få lite avslastning för tusan

• IsDimma

Men allt för långa dagar.?. Dom kommer ju ifrån förskolan och får tillbringa kvalitetstid med sin morfar. Hur kan det bli fel.

• Sapato

Läser på iphone men antar att tråden ligger i sandlådan?? (eller har jag fel??)

• Mamma och Mor

Tycker du ska sluta upp och vara så otacksam. Var istället glad för att ni har mor/farföräldrar i närheten som vill engagera sig - det är långt ifrån alla förunnat.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • sirisdotter
    viseversa skrev 2011-11-09 19:18:47 följande:
    OH NOO hämtade morfar barnen och gjorde skoj saker och kom hem mitt i natten kl 17:15??? Gud hur ska du och barnen överleva detta svek. Bäst att straffa både morfar och barnen och införa besöksförbud tills morfar slutar vilja umgås med sina barnbarn liite längre än mamma sagt. 

Jisses tagga ner. Du överlever detta och det gör ungarna med. var glad att dom har en morfar som gillar att vara med dom och hitta på grejer. Okej jag hade förstått att du blev irriterad om han kom hem kl 22-23 med ungarna men kl 17? KAN du inte ha liite överseende för morfar??
    Tänk att i den här tråden är vi helt överens!
  • Niicol3e
    viseversa skrev 2011-11-09 19:18:47 följande:

• Plommongurkan

Var glad och tacksam att dina barn har en morfar. Jag är jätteledsen för att mina barn har mist sin morfar och aldrik kommer att få tillbringa tid med honom. 17 tiden är inte sent. Jag kan bara se fördelar med att de umgås med sin morfar och det är väl en skitsak om de kommer lite sent. Var glad istället och se fördelarna.

Svar på tråden Morfar kommer hem så sent med barnen efter hämtning