Morfar kommer hem så sent med barnen efter hämtning
Mina barns morfar hämtar dem från skola och förskola en gång i veckan. de är 2,5 resp 7 år. jag har sagt till honom att det är bra om de är hemma senast 16:30 och han har sagt ok. Tydligen kan jag ändå inte lita på honom eftersom de häromdagen kom hem 17:15 (!!). Jag var själv oplanerat hemma 16.45 och jag har sagt att 16:30 senast gäller eftersom barnen, och speciellt den yngsta, blir så trötta och gnällig annars. denna kväll skulle jag dessutom vara själv med barnen och det visst han om. "De har varit sååå snälla" sa han när de kom hem. de hade iof gjort nåt extra kul så det ska han ha all credit för. men trots att jag försökt förklara för honom att de kan ändra sinnesstämning snabbt så gör han så här. Jag som är lättstressad blev "såklart" jättestressad när de kom hem så här sent och jag blev jättesur. Den här gången - och det är den enda - så var de iof jättelugna på kvällen. Om han så gärna ville göra nåt extra för barnen för en gångs skull så kunde han väl hämta dem tidigare isf. Till saken hör också att han inte heller meddelade mig att han skulle bli sen. Som vanligt får jag "jaga" honom med sms och telefonsamtal o bli allt mer irriterad. Å en sidan känner jag att jag fått nog och att jag inte vill att han hämtar dem mer men då straffar jag kanske barnen men det är vad min magkänsla säger. Hur skulle ni gjort? Jag vill bara att min pappa ska förstå mig men han ser så lätt på det., han som har all tid i världen och ingen tuff tillvaro med jobb och barn etc. Barnen är på dagis/förskola från ca 8:15 redan så jag vill inte att de ska ha alltför långa dagar.