• SveaAnna

Åsikter om hemmafruar! :D

Kort och gott: Jag skulle vilja veta vad ni tycker om kvinnor som går hemma om dagarna!

• Svar på tråden Åsikter om hemmafruar! :D
  • Jeanette28

Bryr mig egentligen inte vad andra gor, men tycker alla mammor ska ha nagot eget intresse utanfor familjen, for att inte bli galen... =)

Jag har aldrig varit hemma en dag, men ska fa barn snart och maste da (vill ju saklart) vara hemma ett tag med bebisen. Men vet att jag vill ut och jobba efter det, alskar att arbeta!

Att bara ga hemma ar nog inte halsosamt for nagon, om man da inte har jattemycket att gora, tex ar voluntar ar har manga intressen och man inte behover pengarna...

• kekkonen

Det är väl helt okej att vara hemmafru om man trivs med det och man får det att gå ihop ekonomiskt. Kan dock bli lite irriterad på de som tror att de har världens tyngsta jobb och att man ska se upp till dem för att de går hemma på dagarna. 

• alanbanks

Vad händer vid separation är det jag tänker på. Har du varit hemmafru sen du var 25, barnen är utflugna och du har inte jobbat på 18 år typ. Jag hade inte anställt dig om jag var arbetsgivare iaf...

• Anne69

Härligt för familjen! Många är ju bara hemma en kortare tid, så det har ju ofta inte någon särskilt stor påverkan på livsinkomsten.

Om man är orolig för ekonomin kan man ju reglera detta - både i händelse av särlevnad och dödsfall. Enklast är ju att gifta sig, dessutom mkt trevligt.....  

• Anne69

"Går hemma hela dagarna" tror jag att det är få som gör - jag tror att de flesta hemmaföräldrar är mkt aktiva.

Svar på tråden Åsikter om hemmafruar! :D