• Ynklan

Finns här någon som fått kraftig värk och en liten blödning i tidig gravididtet men ändå fött ett friskt barn?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Finns här någon som fått kraftig värk och en liten blödning i tidig gravididtet men ändå fött ett friskt barn?
  • Meus Veritas

Ja det hade jag. Det visade sig att jag skulle ha fått enäggstvillingar men den ena hade dött i v 7 (fick ont i v8) men den hade inte kommit ut utan blev "näring" som bm sa till den andra bebisen. Fick en frisk o vacker pojke, lycka till.

• Ynklan

Hej Wilma84!
    Får jag fråga hur det var för dig? Jag fick väldigt kraftig värk som höll i sig i nån timme. Hade du mycket ont och blödde det mycket? Jag hoppas så att det kan vara samma anledning som för dig. Du får hemskt gärna inboxa mig om du inte vill svara här i tråden.

• Meus Veritas

Jag hade jätte ont minns dock inte hur länge, sen fick jag en liten blödning. Ringde bm direkt o fick komma in o göra vul där hon såg en förstorad hinnsäck med en levande liten sak och en liten massa som enligt henne skulle ha varit bebis nr 2. Detta är tydligen ganska vanligt och kroppen lunde senare bestämma sig för att stöta ut det levande oxå, men det gick bra.

• Gaaaa

Jag fick så ont i magen så jag knappt kunde stå upp.

Kom in på toaletten och jag hade börjat blöda lite avföringen var missfärjad.
    Sedan blödde jag mer och mer under de kommande dagarna och det tog ca en vecka innan allt var ute.
    Men som det blödde!

• Ester03

Jag fick kraftig värk och blödning 3 gånger när jag var gravid. Sjukvårdsupplysningen svarade alltid att om jag hade mycket ont och en blödning större än vanlig mens så skulle jag söka akut vård. De två första gångerna kunde de inte avgöra vad blödningen berodde på, men den tredje gången kunde de se att jag hade en försvagad livmoderhals som öppnade sig redan i vecka 19. Efter det blev jag inlagd på sjukhus med strikt sängläge. Sonen föddes sedan frisk men sex veckor för tidigt.

• Ynklan

Tack för alla svar! För min del slutade det tyvärr med MF.

Svar på tråden Finns här någon som fått kraftig värk och en liten blödning i tidig gravididtet men ändå fött ett friskt barn?