Inlägg från: Sofistikerad |Visa alla inlägg
  • Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

russinet skrev 2012-01-19 17:58:57 följande:
    Hoppas du slipper göra om allt. Röntgen var ingen fara. Det kändes bara som mensvärk så det räcker nog att du tar en värktablett innan. Jag hade molvärk i tio minuter en kvart efteråt, sen kändes det inte mer. Skönt! Så dumt att man går och är nervös inför sånt här innan och så när det väl är gjort upptäcker man att det ju var en piece of cake. Stressat upp sig helt i onödan. Hoppas det går smidigt för dig med. Det gör det säkert.

Det mest obekväma var att de två som utförde det hela var män i övre medelåldern som såg ut som byggjobbare. Hade liiite svårt att slappna av först när de stod där med sina gummiförkläden och snackade södersnack med läskiga gyn-verktyg i nävarna. Fast de var väldigt snälla så det gick bra till slut. De hittade inga "större fel" i alla fall, vad nu det betyder.
    Okey. jag har en kvinnlig läkare som tur är sen om hon får hjälp av en man vet ja ju inte, de får hon säkert.. Dehär e typ första gången jag har en kvinnlig gyn, får alltid karlar annars, o de kan faktiskt va lite obekvämt ibland.. 
    Men frågade du inte va dom menade me "inga större fel" ?  
  • Sofistikerad
    russinet skrev 2012-01-20 14:36:55 följande:
    nej, jag tolkade det som att allt var bra. det var först efteråt jag började tänka att han kanske menade nåt annat. fick dock bekräftat idag att allt såg fint ut. däremot hade jag fel på sköldkörteln (värdet låg på 7.2 och det normala ska vara runt 2) och måste äta medicin hädanefter. antagligen därför vi är barnlösa. :(
    men de e ju jättebra att dom har hittat ett fel, så att dom kan åtgärda de. jag verkligen ÖNSKAR att dom hittar nå fel på oss så att dom kan göra nått åt de så vi kommer nån vart.. De värsta för mig e att dom säger "vi hittar inga fel, ni är oförklarligt barnlösa", jamen va roligt då.. Va gör man åt de liksom. Så ja tycker du ska vara glad att du får medicin nu så ni kan bli gravida sen
  • Sofistikerad
    russinet skrev 2012-01-20 15:45:22 följande:
    sant! :) det är en lättnad att veta och få en förklaring på saker och ting. nu vet vi hur vi kan gå vidare i alla fall. jag hade mina aningar om detta. har du några misstankar om vad som kan vara fel hos er? är din kille utredd?
    vad har du för symptom på sköldkörteln? de e de enda blodprovet jag inte tagit tror jag, jag ska fråga om de när vi ska dit, för ja tycker de e en del nu förtiden som har nå problem me den.. 

nä ja har inte misstankar alls, möjligen att de skulle va nå stopp i äggledarna då, fast de kan man ju inte ha nå symptom på. men de e de enda ja kan tänka mig eftersom allt annat ser bra ut. o så kan de ju va spermierna oxå, men vi tror inte de! för han har en son sen tidigare 
  • Sofistikerad
    LillGumzan skrev 2012-01-21 13:10:36 följande:
    Hej, jag äter levaxin seda i somras, mitt värde låg också på 7 någonting. Som det ser ut nu så är mitt värde bra ( vet ej på vad det ligger), men ingen bebis här inte, fortfarnade lika oregelbunden mens=(

Hoppas det funkar bättre för dig.. 
    men är oregelbunden mest ett symptom för sköldkörteln? 
  • Sofistikerad

Vårat första besök blir den 13, inte långt kvar nu! E endast nervös för spolningen som kommer bli.. Hört så mkt om den, att de ska göra ont

• Sofistikerad

Precis, alla säger så olika om spolning! :-/ Men jag ska säga till min läkare att jag e sjukt nervös för smärtan som många upplever, och fråga vad man kan få för att lindra de. Fick du diklofenak av läkaren Lillis?

• Sofistikerad
    Gaaaa skrev 2012-01-24 15:19:32 följande:
    Jag hade inte alls ont under spolning eller efter.. Frågan är kanske hur mycket man spänner sig och vad man har för smärt tröskel...
    Jag har ju endo så jag kan ha sjukt ont i magen ibland så detta var inget...

Jag har fått tillbaka ett ägg så nu är jag ruvare
    åh jag är så avundsjuk!! tänk, nu är du egentligen gravid !!!
    Emmanas skrev 2012-01-24 17:56:46 följande:
    Hej, 
    Jag hoppar gärna in här,
    Vi är just i början på vår utredning.
    Ska in och spola äggledarna nästa vecka.

Tycker just nu att allt är extremt jobbigt, jag är väldigt ledsen och orkeslös.
    Flera av min allra närmsta går runt med stora magar och så har det varit ett par år
    och jag missunnar ingen en bäbis utan är superglad för deras skull men det befäster ju känslan hela tiden hur lång tid det tar för oss...

är det någon som har några tips och ideér på hur man ska försöka tänka för att hålla humöret uppe, tårarna bränner innanför ögonlocken mest hela tiden...
    usch nej jag har inga tips :-/ vet hur de känns.. jag har gått så långt så jag "bryr mig" inte längre. jag VET att vi inte kommer bli gravida på egen hand, jag vet att vi behöver hjälp.. visst kan jag bli ledsen ibland, men det är tyvärr bara att bita ihop ni har ju dragit igång en utredning, se de som Ett steg närmre er bebis

• Sofistikerad

Jag e ganska nöjd den här månaden, jag har ALLTID spottings från nån dag efter ägglossning ända fram till mensen, jag hade ÄL i helgen o har fortfarande inte fåttt några spottings imorse vaknade jag av att de drog o hade sig nere vid livmodern.. hmm, vill inte tro något.. kan ju ha vart precis vad som helst..men ändå!

sen e mina bröstvårtor torra?? typ lite frasiga, men inte jättemkt, har aldrig fått så förr.. nån som haft likadant?

• Sofistikerad
    Lillagris skrev 2012-01-27 15:19:10 följande:
    Idag var dag 1 på vår utredning, alltså första besöket. Blev bara ett lång samtal om våra liv typ. Så den 6 blir det blodprov på mig då jag har beräknad ägglossning, och mannen ska lämna ett spermaprov. Efter det så blir vi kallade till en läkare som kommer göra en grundlig genom gång på mig alltså en gynekolgisk undersökning med ultraljud och möjligtvis röntgen av livmodern. Känns jätte bra att vi har tagit det här steget och är igång med att se vad som är fel på oss.

Fick mycket bra saker sagt och vi har ju TUREN att veta att vi kan bli gravida då vi blev det för 5år sen.
    Känner mig så otroligt lättat bara att få komma och prata med en barnmorska :)
    Gu va skönt för er!
Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!