lillis79 skrev 2012-02-24 09:23:22 följande:
nu har jag ringt sahlgrenska och frågat varför det står 2 timmar på vårt återbesök då vi ska få reda på provsvaren.
fick bara prata med en kvinna på tidsbokningen och hon sa att de satt läkarbesöket som "nybesök" för att min sambo inte var med på 1a besöket! och 1 timme är satt hos läkaren och 1 hos barnmorska.
ja sa att jag redan gjort vul, spolning, tagit alla prover och pratat om sjukhistorik etc vid 1a besöket!
men hon verkade inte fatta, då ska vi alltså gå igenom allt som vi gjorde vid 1a besöket enbart för att min sambo inte var med!!!??
så det betyder ju att det kanske inte alls är ngt fel de hittat!? vi kanske klassas som ofriviligt barnlösa och ska få ivf ändå.. frågade vad de skulle göra vid de här besöket och då sa hon: prata med läkare, göra vul, ta prover, läkare, barnmorska. det måste ju ha blivit ngt allvarligt fel om vi ska börja om på ruta 1 igen när vi redan gjort allt det där!!!!!???
hmm låter konstigt, men jag tror att din analys är korrekt, eftersom mannen inte var med vid första besöket så vill de säkert gå igenom saker med honom oxå... Förr oss var det viktigt att vi var båda två..
Själv väntar jag fortfarande på vår läkartid, i morgon var det 2 veckor sen jag tog det sista blodprovet.....
Har för övrigt Äl nu och mannen jobbar borta "suck", man blir lite småsur för det, men man vet ju att det inte är hans fel, men ändå... sen ska han vara borta 3 veckor efter nästa vecka så jag undrar när vi ska kunna få till ett barn när han aldrig är hemma!!! (lite bitter just nu) grrrrrr
När har ni tid för besöket?