Inlägg från: tystlängtan |Visa alla inlägg
  • tystlängtan

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Jag hoppar också in här om det är ok. Vi har försökt bli gravida sedan september 2010 och bestämde oss i höstas för att försöka dra igång en utredning så snart som möjligt då jag har hört att det kan ta ganska lång tid.

Vi lämnade blod- och spermaprov i början av december och var på vårt första "riktiga" besök i tisdags. Var så sjukt nervös, jag låg och grät kvällen innan för jag var så orolig över vad de skulle säga. Tack och lov så var alla provsvaren bra. Läkaren gjorde en vanlig gynundersökning och kunde inte hitta något som såg konstigt ut. Nästa steg sa hon var att spola och hon sa att det brukar ta ett par månader eller så innan vi får tid för det. Fick sedan ett samtal på eftermiddagen om att de hade fått ett återbud idag torsdag och undrade om jag ville komma då. Det kunde jag inte och jag var så förstörd över att jag var tvungen att tacka nej att jag började gråta när jag la på luren. Fan vad löjligt, jag vet verkligen inte varför jag är så känslosam, men det beror nog på att jag är så nervös över att något ska vara fel.

Känns iaf bra att kunna gå in här och prata av sig med er andra som går igenom samma sak. 

• tystlängtan
    Sofistikerad skrev 2012-02-05 21:06:32 följande:
    Bara o avboka våran utredning, jag plussade precis!!! Jag kan fan inte tro att de e sant.. har grinat o snorat o skakat ända sen ja såg dom två strecken.. Herreguuuud..... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
    Grattis!! Åh, vad avundsjuk jag blir! :) Håller tummarna för att allt ska gå bra för er!
  • tystlängtan
    lillis79 skrev 2012-03-07 12:11:41 följande:
    någon som går hos Maria Lycke på repro sahlgrenska??
    hur tycker ni hon är som läkare??
    Ja, vi går hos Maria Lycke. Jag tycker hon är bra, har inget direkt negativt att säga om henne, men vi har ju bara träffat henne en gång. Vad tycker du?
  • tystlängtan
    lillis79 skrev 2012-03-07 17:56:04 följande:
    Tystlängtan - jag hade Johanna Smith sist och denna gång ska jag träffa Maria lycke för första gången nu på fredag ;) har du precis påbörjat din utredning? Jag tror vi gjort allt, ska bara få provsvaren på fredag och diskutera hur vi ska gå vidare
    Vi har bara varit på provtagning och sedan ett besök efteråt för allmän diskussion, provsvar och en gynundersökning. Hittills har  allting sett bra ut, så nästa steg för oss är att spola äggledarna och kolla om det är fri passage där.

Jag håller tummarna för att era provsvar ser bra ut! :) 
  • tystlängtan

Nu är jag väldigt nervös. Igår ringde de och sa att de fått in en avbokning idag kl.11, så snart ska jag in och göra min spolning. Förutom att jag är nervös dels över själva spolningen och dels resultatet, så är det också lite jobbigt att jag är under tidspress. De räknar med att själva spolningen ska ta ca 30 min, men ibland kan man behöva upp till 30 min efteråt för att återhämta sig. Mitt problem är att jag börjar jobba 12.10 och har ca 30 min körtid ut till jobbet. Jag jobbar som lärare, så tycker inte om att mina elever eventuellt får vänta (har dock satt upp en lapp på dörren att det finns risk att jag blir sen, men tycker det känns dumt ändå). Hoppas att jag mår bra efteråt så att jag kan ge mig iväg direkt, men hoppas framför allt på att allt ser bra ut!

• tystlängtan

Då var det gjort. Snacka om överdramatiserat, kändes ju knappt någonting! Allt såg bra ut tack och lov, så fick pergo utskrivet och ska försöka i ett år till innan vi eventuellt går vidare med IVF.

• tystlängtan
    lantisen02 skrev 2012-04-04 13:00:34 följande:
    Va skönt att det inte gjorde ont och att det såg bra ut!

Usch det är så jobbigt när de är där nere i "nedre regionen" och att det ska göra ont är ju än värre....usch vad man får stå ut med det mesta.
    Ja, jag är inte helt bekväm i situationen. Dessutom var det två studenter med, så totalt var de fyra personer (läkaren, två studenter och en sjuksköterska som assisterade) som studerade min underliv och min livmoder. På förhand hade jag aldrig trott att jag tyckte det skulle vara ok, men det var inte så hemskt. Bra att man kan bidra som ett bra studieobjekt när man ändå inte duger till att avla fram barn... Obestämd
  • tystlängtan
    lantisen02 skrev 2012-05-07 18:41:57 följande:
    nu har jag börjat med pergo, dag 2 idag, har inga känningar ännu,
    tar pergon precis innan jag lägger mig...kan väl inte spela roll när man tar dem eller? 
    hur gör ni anda? 
    Jag tar mitt på dagen, men det står ju inget om det i bipacksedeln, så borde inte spela någon roll.
  • tystlängtan

Själv hade jag ägglossning i förrgår efter att ha tagit min pergokur sön-tors förra veckan. Håller tummarna förr att vi alla lyckas snart!

• tystlängtan
    72dagar skrev 2012-05-10 12:13:01 följande:
    Tystlängtan, bra att du fick äl!
    Ja, jag brukar iofs ha ägglossning annars också (tror jag), men jag märkte stor skillnad. Dels var testen starkare och positiva längre och dels kände jag av ägglossningen (tydligt!) vilket jag inte brukar göra. 
  • tystlängtan
    LillaMy001 skrev 2012-05-21 13:09:58 följande:

GRAVID!!Skrattande På första pergo omgången!! Lycka!
    Nu får jag progresteron till och med vecka 9 så babyn har bättre chans att stannar kvar denna gången.

Mina tecken på graviditet har varit olika varje gång.

Hopp och hej!

Grattis och lycka till! :)
  • tystlängtan

Min första pergokur gav ingen graviditet iaf, fick mensen igår. Försöker att inte vara alltför besviken, men det är svårt! Tröstar mig med att jag nu får dricka vin och skumpa på mitt bröllop iaf.

• tystlängtan

Hej alla. Har varit borta härifrån ett tag, men imorgon påbörjar jag min andra enkelkur pergotime efter en månads uppehåll (ville inte ta förra månaden då det blev ganska mycket alkohol pga möhippa, bröllop och semester). Tycker snart att det börjar bli dags att det ramlar in lite plus i tråden!

• tystlängtan

ÄL på g här också med hjälp av enkelkur pergo. Då borde vi ha BIM ungefär samtidigt lantisen02. Håller tummarna för oss båda (och givetvis alla andra i tråden)!

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!