Inlägg från: LillaMy001 |Visa alla inlägg
  • LillaMy001

    Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

    Hoppar in här! Jag och min sambo startar också utredning i januari. Har fått tid i mitten av januari hoppas nu bara att mina cellförändringar är som de ska på läkarbesöket i början av januari.

  • LillaMy001
    LillaMy001 skrev 2011-12-12 08:41:19 följande:
    Hoppar in här! Jag och min sambo startar också utredning i januari. Har fått tid i mitten av januari hoppas nu bara att mina cellförändringar är som de ska på läkarbesöket i början av januari.

    Mensen kom inte i torsdags idag är det lördag. Efter fyra test. Jag är gravid! Det vet i katten hur detta gick till!!! eller jo det vet jagSkrattande. Jag är så lycklig att vi äntligen lyckats igen efter vårt missfall i våras. Hoppas nu att det blir en bebbe denna gången....
  • LillaMy001
    LillaMy001 skrev 2011-12-17 09:02:21 följande:

    Mensen kom inte i torsdags idag är det lördag. Efter fyra test. Jag är gravid! Det vet i katten hur detta gick till!!! eller jo det vet jagSkrattande. Jag är så lycklig att vi äntligen lyckats igen efter vårt missfall i våras. Hoppas nu att det blir en bebbe denna gången....
    Säg den lycka som varar.....
    Missfall igen!!
    Efter helgen blir det att ringa läkaren och in utredningen igen.
    Trött och ledsen....      
  • LillaMy001

    Hej
    Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får svar på ett spermaprov?

  • LillaMy001
    Sofistikerad skrev 2012-02-05 21:06:32 följande:
    Bara o avboka våran utredning, jag plussade precis!!! Jag kan fan inte tro att de e sant.. har grinat o snorat o skakat ända sen ja såg dom två strecken.. Herreguuuud..... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
    Grattis!! :)
  • LillaMy001

    Jädrans skit...

    Har börjat utredning i januari. Har samtidigt fått beskred att mina cellförändringar (grad 1)ska koniseras. Det tyckte min gyn på fertilitersutredningen var jättekonstigt eftersom jag har så små förändringar. Och eftersom det är planerat en konisering vill han inte ge oss pergo tabletter eller andra tabletter för att öka chanerna att blir gravid. Har försökt få tag på kvinnokliniken för att få prata med läkaren jag varit och tagit cellproverna för. Men nej det går inte att få tag på henne för hon är så uppbokad. Ingen telefontid, ingenting!!

    Utredningen är påvänt 6 månader och jag ska opereras. Trodde det räckte med missfall och långa väntetider i mellan graviditerna och att 6 vänner hunnit bli gravida, men inte... lite jävligare kunde det tydligen bli!!

    Hoppas ingen drar igång barn snacket på fikarasten för då går jag sönder!

  • LillaMy001

    Ja den var bra X!!


    Nu vet nästan alla mina vänner om våra försök och missfall. Men vår närmaste familj vet inte. Men nu är det snart ohållbart och nästa gång de frågar kommer jag säga som det är. Rätt skönt. Men på jobbet vill jag inte säga något även om det är flera som känner till mina missfall. Ca 20-30 % av snacket på fikarasterna handlar om barn och jag tycker de stirrar på mig och visst har jag fått kommentarer. Då har jag alltid blivit irriterad men har den senaste tiden tänkt att de är ju inte deras fel, lite plumpa är de ju men ändå.


    Var på ultraljud för att kolla äggblåsor i måndags. Då sa läkaren att jag redan haft ägglossning (typ i helgen) men det visade sig vara fel för jag fick ägglossning igår (onsdag). När jag ringde och frågade varför och va det var de sett på skärmen om det inne var ett gammalt ägg,  så fick jag som svar att så kan det vara ibland.
    Då fattar jag inte alls varför man gör ett ultraljud om de inte är tilförlitligt. Men nu läggs utredningen ändå på is tills jag gjort min konisering och kanske upp till 6 månader,bara är att vänja sig och vänta ett bra tag till.
    Glad för att jag har ägglossning kan jag inte vara heller för killen har fått herpesutslag så något sex blir det inte heller.. usch vad negativ jag är.. ska rycka upp mig nu!! Basta!!

    Lite hopp har jag ändå kvar då jag har telefontid men gyn som ska göra koniseringen. Kanske kanske kan hon komma med något glädjade besked....

  • LillaMy001

    Ska vänta ca 2 månader innan vi får börja med pergo. Har hoppas på att vi ska lyckas innan dess. Å igår kom INTE mensen. Jag är aldrig sen! Men när jag vaknade i morse var det ett faktum!Skrikandes Suck! inte gravid denna månaden heller  alltså. I eftermiddag är det jag som går till systemet och  köper mig och sambon en riktigt fin flaska vin och sen goda ostar från lilla ostaffären. För ikväll ska jag unna mig det som de gravid inte kan få. Jag ska minsann ha en skittrevlig helg ändå, så det så FlörtSkrattande

  • LillaMy001
    Sofistikerad skrev 2012-03-23 11:56:46 följande:
    Jag är sååå sugen på att ta några öl i solen, festa och ha roligt, men ikke. Unna er så länge ni bara kan :P
    Tack! =) Det ska vi göra =) Försöker tänka positivt och att jag ska unna mig saker som jag inte kan sen. Det gör att det känns lite roligare. Ett glas vin eller två, sovmorgon, extrapass på gymet och på ridskolan, hopptävlingar med hästen, spontana utlandsresor och fester.
  • LillaMy001

    Jag har inte använt Pergotime tidigare men börjar nu på söndag (22/4). Om mensen kommer som den ska i morgon. Men det göra den, eftersom jag inte har ett enda äkta graviditetssyntom. Jag använder dem med skräckblandad förtjusning. Har nog läst allt som går att läsa om Pergotime, googlat som katten.

    Jag har en mycket välfungerande ägglossning men ska prova Pergotime ändå för att få lite skjuts på vägen. Efter över ett års väntan, två missfall och min relativt höga ålder tyckte läkaren att det var dags att vi fick lite hjälp. Hoppas att detta är lösningen för nu har 8 av mina vänner och bekanta blivit gravida och hunnit få barn från det att vi blev gravida första gången. Inte för att det är en tävling men nu hoppas jag på vinst!

  • LillaMy001
    LillaMy001 skrev 2012-04-19 09:19:09 följande:
    Jag har inte använt Pergotime tidigare men börjar nu på söndag (22/4). Om mensen kommer som den ska i morgon. Men det göra den, eftersom jag inte har ett enda äkta graviditetssyntom. Jag använder dem med skräckblandad förtjusning. Har nog läst allt som går att läsa om Pergotime, googlat som katten.

    Jag har en mycket välfungerande ägglossning men ska prova Pergotime ändå för att få lite skjuts på vägen. Efter över ett års väntan, två missfall och min relativt höga ålder tyckte läkaren att det var dags att vi fick lite hjälp. Hoppas att detta är lösningen för nu har 8 av mina vänner och bekanta blivit gravida och hunnit få barn från det att vi blev gravida första gången. Inte för att det är en tävling men nu hoppas jag på vinst!
    Haha då var det ett faktum! Mens F-N är här och jag får traska bort till Apoteket och hämta ut Pergo. En sak är i allafall skönt med mensen... Jag har hela två veckor på mig tills jag ska börja plåga mig själv med frågan -Är jag gravid denna gången???
    Nu kan jag ta mig ett glas vin ikväll och i morgon på festen kan jag ta två eller tre...
    Måste tänka positivt trotts de tårfylda ögonen.
  • LillaMy001
    isadora81 skrev 2012-04-20 13:11:33 följande:
    LillaMy: Hur gammal är du? Vad tråkigt med era missfall. Men bra att du försöker se lite positivt på det hela. Jag har också börjat försöka tänka att jag ska passa på att njuta tiden innan ägglossning och dricka massa vin och annat som man inte kan göra om man är gravid. Så ikväll ska jag på vinprovning med mitt tjejgäng. Tjoho!

    Hej Isadora81
    Jag är 35 år och har inga barn sedan tidigare. Ja det är jättetråkigt med missfall och jättefrustrerande när det går månad efter månad utan att det tar sig igen. Nu har vi hållt på så pass länge (mer än ett år) så jag ändå kan förhålla mig till det. I höstas var jag stressad och irriterad. Men det är klart att det går upp och ner som för alla andra här på FL som hållit på ett tag eller länge...

    Hoppas att Pergo är hjälpmedlet!
    Hoppar iväg till Apotektet i morgon för inköp och unnar mig ett par glas vin denna helgen :)

    Trevlig helg!
  • LillaMy001

    Då är jag inne på min andra dag med pergotime (första gångsanvändare). Jag har inga biverkningar hittills. Hoppas det fortsätter så. Pratade med "min" sjuksköterska i morse. Jag ska på ultraljud nästa vecka för att se hur många äggblåsor det är och sen får vi se om det blir en liten denna gången eller inte.

  • LillaMy001
    lantisen02 skrev 2012-04-29 19:48:09 följande:

    Hur går det för dig? har du känt några biverkningar av pergon? Hoppas det går bra på Ultraljudet, uppdatera gärna efter..´man blir nyfiken, ska börja snart själv med pergo..
    lycka till 
    Inga påtagliga biverkningar av pergon (1:a gången). Och idag har jag varit på ultraljud. Äggblåsan var stor och fin vilket innebär att det finns bra förutsättningar för att det ska bli en graviditet. Så det får väl bli ett eller ett par försökt de närmaste dagarna:)

    Vår läkare tyckte dock att vi haft otur allt för läng nu, så han pratade med mig om IVF. Funkar inte pergon nu eller någon gång fram till sommaren/hösten så blir det nog IVF istället. Känns konstigt att just vi skulle börja med IVF, overkligt. Hoppas att det funkar med Pergo!

    Hur går det för dig? Har du börjat ännu?
  • LillaMy001

    Dag 6 efter ägglossning med pergo. Känner inte av några somhelst graviditets syntom, denna gången heller. Blir både trött och ledsen. BIM den 18/5, hoppas på ett underverk fram tills dess. Men känner mig inte så hoppfull idag.

  • LillaMy001

    Hmm. Vi har lite olika problem, men sitter alla i samma båt. Jag har ägglossning varje månad, jag o sambon är utredda och vi har fått "diagnosen" oförklarligt barnlösa. Ältar IVF i mitt huvud och med sambon. Läkaren min skickar in remissen så fort jag vill. Så då kan vi väl komma igång till hösten.
    Trodde aldrig att jag skulle ta det så allvarligt. Men IVF känns så definitivt, går det inte med IVF så får vi kanske inga biologiska barn. Nästan som en dom, och den är jag rädd för. Känns konstigt eftersom jag varit gravid 2 gånger men aldrig lyckas komma över den kritiska perioden.
    Har fått höra flera gånger att:
    -ÅÅåå har du varit gravid, men du ska vara glad att du kan ens kan bli gravid. Jaså!!!... men om det ändå inte leder till ett barn, vad spelar det då för roll.
    Igår kväll var en dålig kväll, men min fina sambo sa att vi klarar allt och inget får förstöra det vi har även om det bara blir vi två och hunden...

  • LillaMy001

    2 dagar kvar till BIM! Men inga graviditetstecken av värde (har ätit min första pergo denna gång). Har lite öma bröst vilket jag typ aldrig brukar ha och också rätt trött men som sagt inga tecken värde så som det "ska" kännas.

  • LillaMy001

    GRAVID!!Skrattande På första pergo omgången!! Lycka!
    Nu får jag progresteron till och med vecka 9 så babyn har bättre chans att stannar kvar denna gången.

    Mina tecken på graviditet har varit olika varje gång.

    Hopp och hej!

  • LillaMy001

    Tusen tack! är glad för att lyckats bli gravid igen men ändå lite sparsamt. Lyckan har ju aldrig varat innan. Väntar till vecka 16 typ innan jag hoppar högt.
    Hoppas ni alla också mycket snart får ett +.
    Resan till pluset och efter det är det resan till klar baby. Många resor blir det :)

  • LillaMy001

    Hej Reload79
    Jag har fick utredning efter 1 år med 2 missfall. Jag är 35 år. De faktorerna gjorde att vi fick en utredning. Jag tror den generella regeln är 1 års försök ger utredning. Sen tar det ett tag att genomföra utredningen också.

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!