Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
Jag hänger med här, ska på mitt första besök på fredag är nervös som fan.
Jag hänger med här, ska på mitt första besök på fredag är nervös som fan.
Idag var dag 1 på vår utredning, alltså första besöket. Blev bara ett lång samtal om våra liv typ. Så den 6 blir det blodprov på mig då jag har beräknad ägglossning, och mannen ska lämna ett spermaprov. Efter det så blir vi kallade till en läkare som kommer göra en grundlig genom gång på mig alltså en gynekolgisk undersökning med ultraljud och möjligtvis röntgen av livmodern. Känns jätte bra att vi har tagit det här steget och är igång med att se vad som är fel på oss.
Fick mycket bra saker sagt och vi har ju TUREN att veta att vi kan bli gravida då vi blev det för 5år sen.
Känner mig så otroligt lättat bara att få komma och prata med en barnmorska :)
Japp det som är ett plus för oss är att vi har vatt gravida och vet att vi KAN även om det är lite svårare så kan vi. Det känns jävligt skönt. Nä hon rekommenderade en vikt minskning på 10 kilo för att få hormonerna ibalans och på så sätt få en mer regelbunden mens och ägglossning. :)
Hej igen, jag skulle vilja rekommendera en bok jag köpte på nätet och började läsa igår. Har nästa läst ut den. Det handlar om en par som försöker bli gravida utan resultat.
Jag länkar den och tycker verkligen ni ska köpa den. Man känner igen sig i ALLT hon skriver alla känslor rädsla att man börjar hata sin kropp för att man inte blir gravid...
Den är verkligen skit bra.
Dom går igenom utredning på utredning, och jag vet nu vad man gör och vad man kan vänta sig.
www.bokus.com/bok/9789197632034/alskling-vi-blir-inte-med-barn/
Så för att vara rak på sak så spolar dom ALLTID äggledarna vid utredningar????