Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
Här är en till som kommer få mer hjälp i januari 2012. Slutade med p-piller i januari 2011 och gick till gyn i augusti eftersom jag bara hade haft mens två gånger på 6 månader... gyn upptäckte att jag hade jättelåga östrogenvärden (lika låga som kvinnor efter klimakteriet har!) och skickade mig till kvinnokliniken.
Nu har vi varit en gång på kvinnokliniken och kollat andra blodprover som såg bra ut, gjort ett vul som såg bra ut (med ev. lite tunn slemhinna, men tjockare än i augusti) och även mannens spermaprov såg bra ut. Eftersom jag "bara" är 26 år ville läkaren på kvinnokliniken att vi skulle vänta till i januari 2012 och se om kroppen kommer igång själv. När jag gjorde vulet så var jag på ca dag 10 i cykeln och hon trodde då att jag skulle få äl några dagar senare. Och visst, jag fick en stegring på testerna men aldrig nån äl, slutade istället med en 40 dagars cykel.
Så nu ska jag tillbaka imorgon och lämna mer blod för att kolla om östrogenet fortfarande är lika lågt. Om det är det, så hoppas jag på att få mer hjälp redan före årsskiftet, men annars är det ju inte jättelångt till januari!