metbäcksfru skrev 2011-11-10 22:02:09 följande:
Jobbigast just nu för min/vår del är att gynläkaren vid mitt senaste besök den 3/11 (ett "akutbesök" pga att jag hade FRUKTANSVÄRDA smärtor i magen lördag den 29/10, trodde själv det var blindtarmen lr njursten alternativt väldigt, väldigt kraftig mensvärk, men magnetröntgen via vanliga akuten på måndagen den 31:a visade inget sådant, endast att jag hade svullna äggstockar) hittade en möjlig cysta på ena äggstocken och att det möjligen kan vara endometrios också ...
Därav anledningen till att vi ska få komma igång med utredningen redan den 24/11. Annars hade vi nog fått vänta några veckor till.
Läkaren på gyn pratade lite om att det kan bli tal om operation inom kort, så det såg nog inte helt bra ut enligt han iaf. *suckar* Men vi avvaktar vad de kommer fram till på fert.kliniken i Kstd! Där ska de ju ändå vara experter på detta problem!
Vi har iaf tagit en massa olika prover under de få månader som gått, och dessa visar inget konstigt. Jag ska tydligen ha ägglossning och värdena ska vara bra i övrigt också. Även sambons spermier är livskraftiga/snabba o tillräckliga i antal.
Ja, ja - den som lever får se!
Men om du har endometrios så är det bra att veta det.
Jag har upplevt samma sak som dig.
Det var ca var 6 månad som jag hade så ont så jag var grön i ansiktet.
Det breodde på att livmodershinnan växte fast i äggledarn och den rör ju på sig.
När det hinnan spricker så känns det som att man ska dö...
Hade även ont i några dagar efter också.
Jag har ju behandlat min endo nu och det är mycket bättre för ett tag.
Vet ju att det kommer att börja igen sakta men säkert...
Det tog mig 10 år att få veta vad problemet var läkarna suger ofta!