Inlägg från: velvet |Visa alla inlägg
  • velvet

Hur är det att bo i Nacka?

Hej!

Jag, min sambo och vår lilla dotter har varit och kollat på en lägenhet i Finntorp.

Jag tycker att det gick snabbt att ta sig dit (7 min med buss från Slussen) och att området verkade trevligt, men vad vet man efter bara ett besök?

Någon med erfarenhet som kan berätta lite om det är "bra" att bo i Nacka?

Jag är tacksam för all hjälp, jag kommer nämligen själv från Halmstad och har inte så stor koll. :)

• Svar på tråden Hur är det att bo i Nacka?
  • velvet
    PrincessOfIce skrev 2011-11-01 09:37:05 följande:
    Det är bara att fråga om det är något mer du undrar över. :)   
    Tack för infon! Jag har bott en period i Hammarby Sjöstad innan, och var mycket i Sickla Köpkvarter då. Vi testade att gå dit från lägenheten och det tog bara några minuter, vilket känns bra.

Jag tänker väl mest på om det är "farligt" där? Är det många barnfamiljer?
    Jenna Dark skrev 2011-11-01 09:40:16 följande:
    Nacka är bra, finntorp helt ok, nära till sickla, forum och stan. Men jag har hört rykten om att thaimassagen där är mer än massage...!
    Hahaha, måste spana lite extra efter misstänkt aktivitet nästa gång jag är där...
  • velvet
    PrincessOfIce skrev 2011-11-01 09:53:43 följande:
    Jag bor i Jarlaberg och just här finns det inget annat än ungar och förskolor.

På de här bergen märks det oftast inte att det ens är nyårsafton förrän vid tolvslaget. fast i Finntorp beror det nog lite på vart i finntorp lägenheten ni tittade på ligger. 
    Det låter ju jättebra! Glad

Lägenheten som vi har varit och kollat på ligger på Tallidsvägen, men det säger förmodligen inte dig mer än vad det säger mig? Flört
  • velvet

Då kanske man vågar överväga att flytta dit? Är kyrkan väldigt ihärdig just där? ;)

• velvet

Oj, då får jag hålla utkik efter d

Svar på tråden Hur är det att bo i Nacka?