Inlägg från: Ruby01 |Visa alla inlägg
  • Ruby01

Barns nyfikenhet på föräldrarnas könsorgan - när ska man säga nej?

Hade en diskussion med en kompis och skulle behöva er hjälp med vad som är rätt och fel.

Jag tycker inte det är ok att ett barn drar i sin pappas snopp, alltså bara drar en gång för att skoja, typ som att dra någon i näsan, för jag tycker att föräldern ska visa att mitt könsorgan är till för mig, och ditt är till för dig. Jag tycker inte det är ok om ett barn lär sig att det är ok att dra andra i snoppen.

Min arbetskamrat tycker inte man ska säga ifrån om ett barn gör så, för att barn är nyfikna på föräldrarna, och om man säger nej så kommer barnet att skämmas för det som har med kropp och kön att göra.

Vad tycker ni?      

• Svar på tråden Barns nyfikenhet på föräldrarnas könsorgan - när ska man säga nej?
  • Ruby01

Ja, jag känner också att man ska säga nej, för vad ger man annars för signal till barnet? Ifall någon vuxen sedan pillar på dem och de inte fått lära sig att man inte ska pilla på andras könsorgan, då kanske de inte förstår att det är fel? Jag vet inte..

• Ruby01

Vilken rolig bok, den kanske jag ska köpa, det kan nog vara bra att förklara saker och ting tidigt, för annars blir det lätt försent, när man tror att de "bara är barn än" fast de har annat i tankarna..

• Ruby01

Inte för att det har någon betydelse men jag skulle nog inte berätta det som en kul grej till min syster att barnet hade tagit pappans snopp och sagt mjölka. Jag hade blivit livrädd om min dotter sagt mjölka för hur kan hon koppla ihop det med att mjölka en ko? Hade de varit på en bondgård nyss eller? Jag skulle direkt misstänka att min dotter har utsatts för något om hon sa så, men det är väl bara jag som är paranoid.

Svar på tråden Barns nyfikenhet på föräldrarnas könsorgan - när ska man säga nej?