• Ninninn

Orsaker till missfall

Ingen som har tänkt att de kan vara immunologiska orsaker till missfallen?? nu efter 7 ma/mf måste de vara orsaken till mina de kan FAN inte vara slumpen så många gånger!! tyvärr e de ju inget man kan kolla upp här i sverige utan då får man söka sig utomlands! så illa till ligger sverige med denna forskningen!
    Man e ju väldigt duktiga här i sverige med IVF men dom som får upprepade missfall har dom ingen aning om! TRAGISKT e va de e å ja jag är väldigt bitter :) 

• Ninninn
    Pimpinellan skrev 2011-10-29 18:53:40 följande:
    Ruby: Hittills har det inte funkat. Återstår att prova Innohep nästa gång. Jag har ju åldern emot mig också,men eftersom jag fått läkemedel anser uppenbarligen inte läkaren heller att det går skylla bara på åldern och därmed dåliga ägg.

Ninnin: jodå,varit inne på det spåret,men jag tror inte det i mitt fall. Kanske i ditt däremot,har du symtom som skulle kunna tyda på immunproblem? Slumpen kan väl ändå ingen läkare skylla på efter 7 m.f!? Du har förstås provat alla ovanstående mediciner då redan?
    Nä va ja kan känna har ja ingen symptom men å andra sidan vet ja inte vad man ska ha för symptom heller! man e ju helt vilsen i detta! jag har provar trombyl,fragmin,prednisolon nu men nästa gång ska ja även få progesteron 1 gång/dag går de inte vägen så får vi kolla immunologiska orsaker för detta ekkorehjulet orkar ja inte med längre!

Vad tar du för mediciner? 
  • Ninninn

Ja de har varit en galen historia med de här progesteronet! efter ma nr:3 när vi gjorde utredningen frågade jag min läkare ja hade då om ja kunde få progesteron och trombyl men ja fick bara trombyl hon menade på att progesteron behöver du inte de är inte de som är ditt problem!! öh nähä vad är mitt problem då de vet dom ju inte för dom hittar inget fel.
    Sen har denna historien bara fortsatt hon alla andra läkare efter den gången å ingen har gett mig progesteronet tills nu ändå säger dom att de inte e farligt/dåligt att få för mycket progesteron i kroppen! va hos Lennart Blomqvist efter 4:e gången å han tog sånt blod prov på mig å de va ju bra så där fick ja inte heller den medicinen, har själv smörjat mig med gelen men den e ju givetvis inte lika bra som vaggisarna! nu fick inte ja några vaggisar utan någon gel så ja hoppas att de ska fungera nästa gång! 

• Ninninn
    Ruby01 skrev 2011-10-29 23:53:22 följande:
    Ni två tjejer som jag har här på tråden nu, jag har en idé som vi kanske hade kunnat hjälpas åt om, ifall man orkar, det återstår att se. Men min tanke var iaf att samla så många man hittar som gått igenom många missfall och göra en egen forskningsstudie. Liksom kartlägga precis allt: vad man äter, vart man har bott (jag har börjat fundera på om det kan ha att göra med tex om man bott i radonhus hela sitt liv), och vilka symptom man har och allt man kan tänka sig, och sedan se om det skulle kunna finnas något litet samband någonstans. Men det kanske inte går, jag vet inte. Jag känner iaf att jag måste göra något, när inte sjukvården gör det.

Sen är väl jag partisk i det hela eftersom jag upplevt många missfall, men jag tycker det forskas för lite i det, det är faktiskt något som är väldigt psykiskt och fysiskt påfrestande för de som råkar ut för det.

Lennart Blomqvist forskar ju i det, men jag har inte hört om någon annan..   
    Får man fråga hur många missfall du fick innan du fick ditt barn? har du fått flera stycken efteråt me nu då? ja har fått 7 st å de e fruktansvärt jobbigt detta! tankarna som snurrar i mitt huvud varje dag e om vi någonsin kommer få ett biologiskt barn! ja har börjat kolla surrogat mamma nu men de kostar ju sjukt mycket! sen ska vi åka till England om inte nästa gång går vägen å göra en immunologisk utredning de måste ju vara nått sånt fel för detta e inte normalt!!

Jag har varit hos Lennart Blomqvist, fattar nte varför jag valde att vara med i hans studie men man visste ju ingenting då man ville ju bara hitta lösningar på eländet! Hos han får man med sig en burg med tabletter antingen e de trmbyl eller sockerpiller känns lite som om livet e för kort att hålla på å bolla med! givetvis fick ja mitt 5:e ma när ja gick hos honom! detta va i mars detta året å han skulle höra av sig om många grejer till mig tex vi pratade om att vi skulle få göra IVF + ja vet fortfarande inte vad ja åt för tabletter! han är säkert väldigt bra för dom som får behålla graviditetern men för mig va de katastrof att ja ens va med å bollade med mitt liv där!  
  • Ninninn
    Pimpinellan skrev 2011-10-30 18:20:47 följande:
    P.g.a ålder,stopp för IVF och alla missfall så tänker vi gå över till embryoadoption. Sjävklart fortsätta försöka på egen hand också,men blir jag gravid spontant kommer jag vara livrädd för missfall igen och då finns inget mer att göra än just prova Innohep. Med nån annans ägg kommer jag vara nervös,men inget nervvrak. Apropå surrogat såg jag på Oprah häromdagen några som gjort IVF några gånger och bara fått m.f och sen blev hennes mamma på 61 år surrogatmamma och då gick det vägen! Kvinnans ägg och hans spermier,men en annan kropp och då undrar man ju ibland om ens egen kropp är boven...?
    Säger de igen! immunologiska fel! måste vara de när våra kroppar stöter ut fostret precis hela tiden!
    Surrogat mamma har ja kolla upp lite, de e klart ett altenativ för oss då får man ju iallafall ett biologiskt barn bara att någon stackare i Indien får bära de för 40000 kr! men men va ska man göra. Måste spara ihop ca 250000 kr bara :) de kan ju ta sin lilla tid! Så jävla sjukt att vissa får betala sjuka summor för nått som e gratis att skaffa.. 
  • Ninninn
    TWH skrev 2011-11-08 20:42:57 följande:
    Hej, jag är ny i detta forum men inte ny när det gäller mf. Fick precis i helgen mitt 5e ma bekräftat. Detta efter att ha sett hjärtat slå och storlek utvecklats som det ska. Plötsligt slutar hjärtat slå. De senaste tre missfallen har alla inträffat runt v 7. Jag har genomgått 2 missfallsutredningar utan att de har kunnat konstatera något konstigt. Kromosomprover är tagna och ok. I ett av de första proverna vi tog hade jag för höga värden av s-t3 så jag fick ta om provet efter några veckor. Då låg det ok inom referensvärdena. Säger verkligen dessa prover så mycket veckor efter graviditeten avslutas? Borde inte dessa värden mätas under graviditeten, någon som vet? Jag känner igen allas era beskrivningar om axelryckningar och "bättre lycka till nästa gång", det är som en smäll i ansiktet, att inte bli tagen på allvar! Vi får försöka att inte låta det påverka vår strävan. När det gäller immunologiproblematik, vilka prover ska man ta då? Någon som vet? Vilka kliniker har ni kontaktat utomlands? Jag har ju sökt på en massa men man vet ju inte vilka som är seriösa/bra, tips mottages tacksamt!
    Hit är de några tjejer från FL som åkt och dom har fått svar på immunologiska orsaker vi ska själva åka dit om de blir ett 8:e mf!! http://www.fertility-academy.co.uk/
  • Ninninn

För två veckor sedan skickade jag lite mens prov till Grekland för att se om jag hade ureaplasma, mykoplasma och hidden klamydia och jag fick svar igår att jag har ureaplasma! Nu ska jag äta antibiotika i 25 dagar! Detta kan vara orsaken till alla mina mf! I Sverige kan man bara ta ureaplasma och mykoplasma men de finns typ ingen läkare som vill göra detta därför får man skicka de utomlands och betala för det! De kostade 270 euro och de är helt klart värt pengarna! Bakteriell vaganos är inte samma sak som detta! Tycker alla med flera mf borde skicka iväg ett test till Aten! Tycker det är tragiskt att inte svenska sjukvården kan hjälpa oss med detta!

• Ninninn

Har länken till kliniken hemma på datan och jag jobbar nu men jag kan skicka den i morgon! De står inget om de där ändå tror jag! Jag har fått mail adressen av en tjej här på FL jag skickade mail till henne i Aten och hon svarade direkt om hur jag skulle göra! Jätte lätt man tar mens blid och skickar iväg! Jag var hos gyn för 2 månader sedan och kollade om jag hade bakteriell vaganos men de hade jag inte, förstår ni då att man visst kan ha bakterier som man går runt med! De e ju helt olika prover man gör BV tar dom ju bara med en bomulls tuss å kollar i mikroskop och ureaplasma, mykoplasma och hidden klamydia måste du skicka mens prov! Vill du ha mailen till hon i Aten??

• Ninninn

Lilla M hur går de för dig?? Vilken vecka är du i nu? Du slapp åka utomlands :) för denna gånger är de din tur :)

• Ninninn

Läkarna i Sverige verkar ju inte kunna speciellt mycket om mf de dom är duktiga på är IVF i Sverige men de hjälper ju inte oss som får missfall efter missfall!!! Utredningen som man gör efter 3 mf:et visar ju aldrig nått! Finns de någon här som fått något svar på varför?? Dom hittar ju som sagt aldrig nått på dom där stackens rören blod dom tar! De enda man kan göra är att f en normal läkare att skriva ut medicin ändå! Typ fragmin, trombyl, progesteron och prednisolon! Om de skulle vara nått med moderkakan så är de ju progesteron man ska ta för att hjälpa moderkakan att får näring den medicinen ska jag test nästa gång sen har jag testat allt!! Blir de ännu ett mf så tror ja helt å hållet på Grekland och immunförsvaret!!! Förresten har ni kollat upp ureaplasma, hidden klamydia??? Jag åt världens häst kur för detta i 25 dagar så nu hoppas jag den skiten är borta! Ni borde kolla upp de! Ja betalade 2500 kr för att skick provet till Aten!

Svar på tråden Orsaker till missfall