Ruby01 skrev 2011-10-29 23:53:22 följande:
Ni två tjejer som jag har här på tråden nu, jag har en idé som vi kanske hade kunnat hjälpas åt om, ifall man orkar, det återstår att se. Men min tanke var iaf att samla så många man hittar som gått igenom många missfall och göra en egen forskningsstudie. Liksom kartlägga precis allt: vad man äter, vart man har bott (jag har börjat fundera på om det kan ha att göra med tex om man bott i radonhus hela sitt liv), och vilka symptom man har och allt man kan tänka sig, och sedan se om det skulle kunna finnas något litet samband någonstans. Men det kanske inte går, jag vet inte. Jag känner iaf att jag måste göra något, när inte sjukvården gör det.
Sen är väl jag partisk i det hela eftersom jag upplevt många missfall, men jag tycker det forskas för lite i det, det är faktiskt något som är väldigt psykiskt och fysiskt påfrestande för de som råkar ut för det.
Lennart Blomqvist forskar ju i det, men jag har inte hört om någon annan..
Får man fråga hur många missfall du fick innan du fick ditt barn? har du fått flera stycken efteråt me nu då? ja har fått 7 st å de e fruktansvärt jobbigt detta! tankarna som snurrar i mitt huvud varje dag e om vi någonsin kommer få ett biologiskt barn! ja har börjat kolla surrogat mamma nu men de kostar ju sjukt mycket! sen ska vi åka till England om inte nästa gång går vägen å göra en immunologisk utredning de måste ju vara nått sånt fel för detta e inte normalt!!
Jag har varit hos Lennart Blomqvist, fattar nte varför jag valde att vara med i hans studie men man visste ju ingenting då man ville ju bara hitta lösningar på eländet! Hos han får man med sig en burg med tabletter antingen e de trmbyl eller sockerpiller känns lite som om livet e för kort att hålla på å bolla med! givetvis fick ja mitt 5:e ma när ja gick hos honom! detta va i mars detta året å han skulle höra av sig om många grejer till mig tex vi pratade om att vi skulle få göra IVF + ja vet fortfarande inte vad ja åt för tabletter! han är säkert väldigt bra för dom som får behålla graviditetern men för mig va de katastrof att ja ens va med å bollade med mitt liv där!