• Nea88

Nervös inför att vara hemma själv med min bebis

Snart är det dax för mannen att börja plugga igen efter att vi fått barn och jag är så nervös inför att vara själv med min lilla bebis, allt är så nytt och vad gör jag om hon blir otröstlig? Hittills har hon varit världens snällaste, skriker bara när hon är hungrig och sover 6 timmar i sträck på natten och sover mellan måltiderna på dagen men det måste ju komma en dag då hon skriker utan anledning och det har jag lite panik över Hur var det för er den första tiden när ni var själva med era barn? Vad gjorde ni när dom var otröstliga?

• Svar på tråden Nervös inför att vara hemma själv med min bebis
  • lövet2

Ammade, och om det inte hjälpte, så bar jag. Slog på dansvänlig musik, och så dansade jag och babyn ...

• Skruttelito

Åh, jag ammade en massa, bar i timmar, vaggade, vyssjade, gick ut med vagn eller sele, ställde mig framför köksfläkten eller gick ner till tvättstugan där torktumlaren fanns... och när inget annat hjälpte så grät jag en skvätt och längtade tills maken skulle komma hem från jobbet

• MrsMurphy

Första barnet så hade jag en så strulig graviditet och efteråt med en strulig amning så var jag parkerad i säng, en massa dvd, ammande. En avstressad mamma och närhet brukar vara allt som behövs för att få en nöjd bebis såvida den inte har en strulig mage. Glad

Herregud vilken underbar tid kan jag komma fram till nu efteråt! Sluta noja, passa på att njut, denna tid kommer aldrig åter!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • hannis

Jag ammade, bar och sjöng och ammade sen lite till.

Min son hade kolik och skrek mellan 16-21 varje kväll. Då var kvällarna väääldigt långa tills min man kom hem. (han kom hem 20.00 varje kväll)

Svar på tråden Nervös inför att vara hemma själv med min bebis