• Hjärtefröjd

Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!

Jag har fått positivt med negativt emellan flera gånger... så jag litar inte direkt jättemycket på de där ÄL-testerna.

Har du inte fått någon ÄL-spruta för att ägglossa?

• Hjärtefröjd
    Fru xx skrev 2011-10-27 11:08:55 följande:
    Tyvärr ingen äl- spruta. Tog nytt test nu imorse, fortfarande positivt och har ont på vänster sida idag, har stickningar där. Är rädd för att jag inseminerades för tidigt, förbannat också! Ja det är väl bara att vänta och se... När du haft växlande resultat på testen, vet du när du ägglossade då?
    Jag har kollat med VUL.
  • Hjärtefröjd
    Fru xx skrev 2011-10-27 11:41:28 följande:
    När du kollade med vul, när hade du då äl i förhållande till dina testresultat? Hade du efterbförsta positiva eller först senare? Nu har jag ringt min klinik och fick prata med läkaren. Han tyckte det såg ut som att jag skulle ägglossa igår när jag var där på vul+insemination, men eftersom jag på nytt fick positivt på kvällen igår samt på morgonen idag samt att jag har stickningar på vänster sida så fick jag tid till i eftermiddag, han ska göra nytt vul och ev blir det en till insemination.
    Jag testade positivt i måndags, tisdags och onsdags och negativt igår och idag fredag... men när jag var på VUL idag så visade det sig att jag inte alls haft ÄL.

Istället hade jag två äggblåsor på 16 respektive 20 mm som gissningsvis kommer att lossa i morgon eller på söndag, alltså en vecka efter positivt ÄL-test.
  • Hjärtefröjd
    Fru xx skrev 2011-10-28 17:12:24 följande:
    Man skulle ju typ behöva ha en egen ultraljudsmaskin hemma!
    Verkligen!

Får önska mig det av tomten. Eller ja, ännu heller ett positivt graviditetstest!
Svar på tråden Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!