• Fru xx

Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!

Är nojjig nu för har haft knas med äl-test denna månaden! Har ätit pergotime dubbeldos inför insemination. Var på vul på morgonen dag 10, hade då tjock slemhinna och en follikel på 17 mm på ena sidan och en follikel på 28,5 mm på andra sidan! Hade glömt att ta äl-test den morgonen så tog ett test vid 13.30 samma dag som visade positivt! Har aldrig fått positivt så tidigt sommdag 10 förut. Fick då tid för insemination dagen efter, dag 11. På dag 11 var äl-test negativt. På vul dag 11 var båda folliklarna kvar, den som hade varit 17 mm hade växt till 20 mm, blev inseminerad. Blev inbokad på ytterligare en insemination dagen efter, dag 12, eftersom inget ägg släppt ännu på dag 11. På vul dag 12 fanns båda folliklarna kvar, den som varit 20 mm hade dock börjat släppa ut vätska vilket är början på äl enligt läkaren, äl skulle ske de närmaste timmarna. Den andra megastora follikeln var kvar och är troligen en cysta enligt läkaren. Sen så ikväll på dag 12 fick jag återigen positivt på äl-test! Hur är det möjligt att få positivt igen efter att ha haft negativt emellan? Någon som fått så? Innebär detta att äl inte kommer förrän imorgon så att jag inseminerats för tidigt? Snälla hjälp mig med era tankar om det hela!

• Svar på tråden Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!
  • Fru xx

Puffar! Ingen som fått positivt två gånger på äl-test, med negativt emellan? Tog ett nytt test nu imorse och det är fortfarande positivt.

• Fru xx

Tyvärr ingen äl- spruta. Tog nytt test nu imorse, fortfarande positivt och har ont på vänster sida idag, har stickningar där. Är rädd för att jag inseminerades för tidigt, förbannat också! Ja det är väl bara att vänta och se... När du haft växlande resultat på testen, vet du när du ägglossade då?

• Fru xx

När du kollade med vul, när hade du då äl i förhållande till dina testresultat? Hade du efterbförsta positiva eller först senare? Nu har jag ringt min klinik och fick prata med läkaren. Han tyckte det såg ut som att jag skulle ägglossa igår när jag var där på vul+insemination, men eftersom jag på nytt fick positivt på kvällen igår samt på morgonen idag samt att jag har stickningar på vänster sida så fick jag tid till i eftermiddag, han ska göra nytt vul och ev blir det en till insemination.

• Fru xx

Oj! Vad knepigt, då kan man ju inte alls lita på testen! De påstår ju att man ska få äl 24-36 timmar efter första positiva testet. Jag ska nog inte använda clearblue digital mer, den ger ju ingen indikation på när det närmar sig, bara tom ring eller plötsligt glad gubbe. På test med två streck så ser man ju när det börjar närma sig, när teststrecket börjar bli starkare. Nu med clearblue testade jag positivt måndag eftermiddag, negativt på tisdag eftermiddag och positivt igen på onsdag kväll och torsdag morgon, negativt torsdag kväll. När jag var hos läkaren torsdag eftermiddag hade den megastora äggblåsan (28,5 mm) helt försvunnit, alltså var det ingen cysta, förhoppningsvis var där ett fint ägg som lossnat. Den andra äggblåsan på andra sidan var kvar (23 mm). Det nya positiva testet från onsdag kväll/torsdag morgon var antagligen pga av den äggblåsan. Han kunde återigen se vätska och jag hade äl-smärta på den sidan, så förhoppningsvis fick jag ägglossning även från den blåsan igår kväll. Man skulle ju typ behöva ha en egen ultraljudsmaskin hemma!

Svar på tråden Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!