Knas med clearblue digitalt äl-test, hjälp!
Är nojjig nu för har haft knas med äl-test denna månaden! Har ätit pergotime dubbeldos inför insemination. Var på vul på morgonen dag 10, hade då tjock slemhinna och en follikel på 17 mm på ena sidan och en follikel på 28,5 mm på andra sidan! Hade glömt att ta äl-test den morgonen så tog ett test vid 13.30 samma dag som visade positivt! Har aldrig fått positivt så tidigt sommdag 10 förut. Fick då tid för insemination dagen efter, dag 11. På dag 11 var äl-test negativt. På vul dag 11 var båda folliklarna kvar, den som hade varit 17 mm hade växt till 20 mm, blev inseminerad. Blev inbokad på ytterligare en insemination dagen efter, dag 12, eftersom inget ägg släppt ännu på dag 11. På vul dag 12 fanns båda folliklarna kvar, den som varit 20 mm hade dock börjat släppa ut vätska vilket är början på äl enligt läkaren, äl skulle ske de närmaste timmarna. Den andra megastora follikeln var kvar och är troligen en cysta enligt läkaren. Sen så ikväll på dag 12 fick jag återigen positivt på äl-test! Hur är det möjligt att få positivt igen efter att ha haft negativt emellan? Någon som fått så? Innebär detta att äl inte kommer förrän imorgon så att jag inseminerats för tidigt? Snälla hjälp mig med era tankar om det hela!