• Charlot

Väldigt få befruktade ägg vid ICSI

Jag vet inte befruktningsantalet vid våra försök, däremot vet jag hur många som överlevde till dag 2.. Vi har gjort ICSI alla gånger..

Försök 1 - 16 ägg med Gonal-f, 2 fina på dag 2, Et positivt men ma, fet minus
    Försök 2 - 6 ägg med Menopur, där vet jag att 2 befruktades, men bara ett var fint dag 2. Blev minus. 
    Försök 3 - 11 ägg med Menopur+Gonal-f kombinerat, 2 fina kvar dag 2. Fick båda på et, men tidigt missfall.

Försök 4 som vi gjorde privat - 15 ägg med Gonal-f, hela 4 st var fina dag 2! Fick tillbaka 2 som nu är 2 st växande krabater i min mage.  

Har du använt olika mediciner? Låter stor skillnad på 4, 4, 6 och nu 15? 

• Charlot

VI gjorde långa varianten med nedregleringsspray alla gånger. (1a gången Synarela, resten Suprecur)

Kombinationen var för att läkaren själv sa att menopur brukar ge bättre kvalité på äggen, men när jag bara använde menopur blev det så få så han ville ha med gonal-f som gav mig många ägg också.. Blev alltså 2 sprutor varje kväll.. Däremot blev det ju ingen större skillnad för vår del i kvalité.. Menopur var mao inte alls min grej. 

Svar på tråden Väldigt få befruktade ägg vid ICSI