Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April : Typist men jag håller dummarna för dig. Nästa gång smäller det nog till ska du se.

Godmorgon
    Här e man uppe sen kl 06.40 och har fått upp ebba som ska till skolan.
    Elias o amadeus sover än    

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Sov till 18.45 nu vaknade elias kl e 07.37

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-11-01 09:59:53 följande:
    Hej på er! Kommer inte ens ihåg om jag skrivit på senaste..
    Men läst varje dag har jag.

Grattis till nyplussade och lycka till till April Barn!

Jag själv har åkt på lunginflammation. Inte skoj! Legat med skyhög feber o hosta. Fick ett starkt penicillin så nu har det vänt lite iaf. Hostan sitter men febern är borta. Dock är jag dåsig o känner mig full/bakis hela tiden och har inte mkt kraft i kroppen. Sambon är hemma och föräldraledig och jag sjukskriven denna vecka.

Emil är "påverkad" av tidsomställningen och vaknade vid fyra halv fem i morse, inte så poppis, men vi somnade om i soffan 45 min :)

Annars har han också mkt vilja och kan visa vad han vill! Maten går sådär, han är snorig och fått en tand precis så det beror väl på båda.

Nu måste jag vila lite :)
    Sambon har också fått luginflamation. men ej feber men hostar så han typ spyr upp.
    Men han åkte till jobbet iaf fast jag sa till honom att stanna hemma.

Hoppas du blir bättre snart och Emil med .
    Är det hans första tand ? fick för mig att hade några st
    Nu har vår elias med fått 2 st tänder den 29/10 fick han men ingen snorighet eller något annat.      
  • 3 barns mamma84

Moma:Haha känner igen mig.
    Jag har jätte lugna barn men elias är mer än lugn visst är han lugn o snäll o rar haha men han kan vara så bestämd
    Som igår jag var i gembroe (loppis) och hittade massa nya saker stövar som ej var använda (vinterstövla stl 28) till amadeus sen en klockan till ebba och matsaker helt NYA i oöppnad låda.
    Och leksaks nät från Ikea smått o gått ..
    När vi kom hem la jag elias på golvet och han var ny så nyfiken på kökssakerna så jag plockade fram dom till honom (plastiga) och han slänger runt och säger ööh ööh aaah daaah ja allt möjligt och bara sänger omkring sig hahaha så jävla sött !!!
    Ger honom och han slänger bort.
    Lägger dom i skålen som hängde med och han slänger hela platsskålen och allt omkring sig och skriker i hans höga murka stämma han hade visst jätte roligt

Amadeus och Ebba ja herreguuuuud !!!
    Båda er väldigt envisiga PRECIS som sin mor Oskyldigoch är så bestämmda och riktiga monster !!
    Ebba är ju 6 år och wow tänk sen när hon blir ''hostar'' 14år :-/ och Amadeus som bara är 3 år är (VÄRRE) än ebba igentligen !!
    Ups hur kommer Elias då bli ?             

• 3 barns mamma84
    Stronza simpatica skrev 2011-11-01 12:33:50 följande:
    Inte helt säkert än men dr var påväg att säga pojke när den vände sig om så jag tror det nog är det, men har organscreening på fre så då vet vi säkert:)!
    Så det kan alltså vara en bebbe pojke där inne spännade att få höra sen vad du säger på fredag

När jag väntade första så ville min mamma att jag skulle låta bli att titta
    Så när hon väl föddes så hade mamma rätt hon sa att det skulle bli en tjej men jag var 100 på att det skulle vara en pojke.
    Men mamma hade rätt och jag gav önskan till henne att inte titta på könet.

När andra kom visste jag med 100 % att det var en pojke i magen när jag plusade samma kväll och gav namnet amadeus direk
    När vi kom till scanningen så sa ajg att det är en liten amadeus där inne .-) hon frågade mig om jag redan hade tittat men jag sa nej men jag visste det var en pojke och rätt hade jag också.
    Denna gången ville jag veta.

När tredje kom var jag så säker på en flicka och namnet var ju bestämd skulle bli en Nellie hahaha men ack fick vi där det var en Pojke.
    Så när vi kom hem så hade jag och sambon några namn men kom fram till Elias då Amadeus är en känd namn och elias med båda två är ju pionister ..

Ebba fick namnet från en tv program som handlade om en mamma på 30 + som skulle adoptera en liten flicka från kina.
    På den tittade jag samma kväll när mitt vatten gick skita coolt än idag kommer jag ihåg programet som ger mig goda minnen ..

När fjärde sen kommer att gro i magen så vill min mamma ha det som en hemlis så hennes önskan är att inte titta.
    Och det kommer vi att låta bli med också då vi har tjej och pojk kläder så det kommer bli en gåva till oss när vi väl föder ut henne honom vad det nu blir                      
  • 3 barns mamma84

Hihi detta är sjukt jag är känd i familjeliv en utligare som vill interljuva mig om förlossningen.
    Denna gången i göteborg  

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 21:19:11 följande:

En uteliggare? Foten i munnen

HAHAHAHA sorry jag skrev för fort herregud kan inte sluta skratta
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-11-01 21:21:41 följande:
    Alltså förlåt, får araben när du skriver interljuv, det heter intervju! Förlåt förlåt, men jag dör lite.

Varför vill en uteliggare intervjua dig om förlossningen? Låter lite... Skumt.

Ja interljuv jag satt ute och frös hahahaha jag skrattar än om det jag skrev helt sjukt men näh ingen uteliggare haha en tjej en jornalist hur man nu stavar det haha
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 21:23:32 följande:
    Hahahaha, jag fattade, men kunde inte låta bli att retas  

Man ska aldrig skriva så snabbt
    Men gott skratt bjuder jag på   
  • 3 barns mamma84
    LinnV skrev 2011-11-01 21:56:32 följande:
    Nu är det färdig packat! I morgon när vi ätit frukost åker vi till mina släktingar i Skövde och Tidaholm och kommer hem på söndag Eftersom jag inte kan gå in på FL på mobilen så får ni ha en trevlig helg tjejer

Trevlig helg till er med och hoppas resan går bra.
    Kommer att sakna dig  
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !