Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vi har fortfarande över 200 SGI-dagar kvar. Kommer bli toppen när nästa barn kommer :) nu när jag är sjukskriven tar min sambo dessutom ut tillfällig föräldrapenning de dagarna så vi slipper använda de vanliga dagarna.

• Momalicious

Alltså förlåt, får araben när du skriver interljuv, det heter intervju! Förlåt förlåt, men jag dör lite.

Varför vill en uteliggare intervjua dig om förlossningen? Låter lite... Skumt.

• Momalicious

Läste lite slarvigt lillsnurr, trodde du menade att du skulle göra ett komplett kub och sedan ett till tidigt ultraljud, det var därför jag undrade, men då förstår jag!

• Momalicious

2barns: där har du fel, den vätskespalten som man mäter finns inte i v 20 som jag förstått det (precis som cissi säger) så ska man göra det ska man göra det tidigt.

Usch min sambo är på larm (han är brandman) och det var brand i byggnad och då blir jag alltid nervös :( förstår inte hur folk orkar vara gifta med militärer t.ex. Som åker på utlandstjänst. Sambons bror är yrkesmilitär och ska till Afghanistan i december och fastän han ska sitta på basen och inte vara ute och patrullera så är man ju nervös som tusan! Han ska vara borta i ett halvår :( tycker synd om hans sambo

• Momalicious

Kub test är ju kombinerad blodprov och nupp (ultraljudet) och det är ju det sammantagna resultatet man baserar risken för ds på. Fostervattensprov gör man bara om man får dåliga resultat på kub eller om man nu bara göra nupp.

• Momalicious

Usch och fy goddess

Jag resonerar som så, att jag vet att Elliot kommer gå på en bra förskola med bra personal. Olyckor kan hända alla, även när man har barnen hemma. Självklart är det hemskt när olyckor sker pga att personalen brister i uppsyn osv. Men samtidigt så KAN man inte vakta sitt barn varje sekund av dygnet, inte ens om man är hemma med sitt barn till det börjar skolan. Litar man inte på personalen ska man byta dagis eller så får man vara hemma. Tycker att det är synd att man måste göra nedskärningar överallt dock, ju fler personal per antal barn desto bättre såklart!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !