Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Är du gravid goddess, eller har du dåliga järnvärden ändå?

• Momalicious

Haha förhoppningsvis sover hon bättre i fortsättningen. :)

Usch, vet inte vad vi ska göra! :( Elliot vaknade 7.30 och skrek konstant till 10 när han somnade. Och med skrika menar jag hysteriskt panikskrik. Ringde sjukvårdsupplysningen eftersom inget hjälper, inte ens Alvedon. Hon visste inte med bad oss kolla hans pung när han vaknat så han inte har fått pungvred. Sen "ska" vi åka till vår vårdcentral men jag vill inte eftersom de inte har någon barnläkare. Vill åka till akuten och träffa någon som är barnläkare men det får man inte om vårdcentralen är öppen och man inte har remiss. Önskar jag fick ha ont i stället, vill bara gråta när jag ser hur dåligt han mår och inget hjälper! :'(

• Momalicious

Ja vi ska åka in så fort han vaknat om han nu inte blivit mirakulöst bra igen. Men låter honom sova så länge han vill. Känner mig så ledsen, vill bara att dom ska ta oss på allvar, igår sa läkaren bara att barn kan bli lite gnälliga när de håller på att friskna till men det här är skrik av smärta och inget annat.

Hoppas han är gladare när han vaknar. I natt var vi vakna mellan 3-6 medans han panikskrek så nåt är det ju!

• Momalicious

Jo det finns väl på veckodagarna men inte nu iaf, vi ringde och frågade. Han sover fortfarande. Pluttis :(

• Momalicious

Han vaknade för 40 minuter sedan och hittills har han varit glad, han åt till och med lite! En skiva ost, lite havrefras och lite tomat. Inga mängder alltså men ändå, första fasta födan sen i måndags. Blir han skrikig sen åker vi in men vi avvaktar eftersom han är som vanligt.

• Momalicious

Tack! Jo men sån kan ju ändras, olika tänder gör ju olika mycket ont. Elliot har bara haft de jobbigt med de två första, sen har han varit som vanligt. Men nu med kindtänderna har han varit hysterisk dygnet runt och jag hoppas de tränger fram snart!

• Momalicious

På det sättet är det skönt att Elliot slutat med napp. Han har aldrig varit så förtjust i den men sov med den fram tills han var 7-8 månader och då vägrade han. Då var det jobbigt men nu går läggningarna jättefort och lätt. Idag tog det seriöst en minut.

• Momalicious

Vi har tänkt att ta en natt på hotell i slutet av mars/början av april för att fira våra födelsedagar och då får Elliot sova hos sina farföräldrar eller eventuellt min mamma. Han sover jättebra borta så det är skönt. Bara för att jag skrev det kommer han väl sova kasst nästa gång ;)

Idag var vi iaf hos läkaren. Han klämde, kände, kollade och tog blodprov. Antingen så är det vattnet bakom trumhinnan som gör ont eller tänderna. Eller båda. Han visste inte. Alvedon hjälper iaf inte men han tyckte vi skulle ge det ändå. Känns ju onödigt men jaja. Det är iaf inget allvarligt även om det tär så sjukt mycket på oss att ha honom sånhär. Värre än koliken skulle jag vilja påstå.

• Momalicious

Imorgon börjar jag jobba. Känns helknäppt måste jag säga, hade liksom inte räknat med att jag skulle få jobb och särskilt inte så snabbt! Så nu har jag spenderat lite tid med lite broschyrer jag fick av min chef (haha galet!) och läst in mig på luftvärmepumpar. Låter ju tokbra! Så ni villaägare, ifall det ringer en Magda från Allvärmeteknik till er i framtiden är det jag och då får ni minsann tacka ja till ett möte med en säljare så jag får provision

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !