Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-03-05 11:56:22 följande:
    Jag var tvungen att smaka lite på Elliots penicillin igår. Inte konstigt att han blir ledsen, det smakar gott först men eftersmaken är äääääcklig. Så igår gav jag honom några russin efteråt för att han skulle få bort smaken.

Nu ska jag jobba, tjingeling!
    Hahahaha hær smakar det typ som hmm hallon jordgubb / jenkka tygggummi
    men jag stoppar inte i munnen.
    Jag kom på att jag skulle ge honom då han sover.
    Før om jag ger honom då han ser sjælva medicinen blir han tokig.
    Så nær han sover och jag smyger in o ger honom så går det bættre och sen blir det ''nam nam'' och jag læmnar rummet

Ha en fin dag idag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2012-03-05 12:54:40 följande:
    Penicillin är blä! Förra gången tog vi med fruktsmak men den gick inte hem så denna gången tog vi utan smak men den föll inte riktigt herrn i smaken heller ;). Kommer ihåg när man var liten och skulle ta den äckliga medicinen, usch!

Lycka till på jobbet magda!
    Finns det att vælja oxå ? det visste jag inte .

Ær det vanligt att små blir sjuka o får pencillin ?
    Før elias ær den førsta som fått ingen annan varken amadeus eller ebba.
    Elias ær den ænda som fått øroninflamation och lunginflamation
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2012-03-05 14:01:31 följande:
    Anton fick penicillin denna gången för att han var så pass dålig, annars behandlar dom inte öroninflammation när dom var över 1 sa vår doktor. Det är ju bra att dom inte ger det om det inte är nödvändigt
    Då e det andra regler alltså för dk o svea om öroninflamation .
    Här tänker man på barnet och inte på hur det är om det är på början eller slutet.
    Elias hade det grymt jobbigt åt inget sov inget och hade feber feber feber ..  
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2012-03-05 23:58:23 följande:
    Första dagen på jobbet var toppen. Först fick jag sitta med ett par timmar när min chef ringde samtal och lyssna med på samtalen. Fick lite "manus" så att jag hade om jag skulle tappa bort mig eller nåt. Sen har jag ringt samtal! Sååå kul! Fick beröm av huvudkontoret att jag bokade två kunder min första dag. Är så glad, chefen känns inte som en chef utan som en kompis och tjejen som jobbar där är jättetrevlig och go. Hon är gravid i v 25 så jag slipper visst inte undan att se gravid jämt är så glad, hoppas jag får fast anställning. nu ska jag sooooova!
    Låter som en kanon arbete !!
  • 3 barns mamma84

Jahopp jag blir aldrig frisk Rynkar på näsanigår började allt . började frysa må dåligt hade inte ätit på hela dagen häller.
    När jag kommer hem lägger jag mig direkt på soffan fryser och mår illa.
    Går och lägger mig vid 20.00 ser på BB med mannen och somnar kl 21.04 typ.
    Frysit hela natten och morgonen.
    Och varit på toalettet 3 ggr för vattenfall nr 2 Rynkar på näsan'Magen bubblar men jag vågar inte äta idag häller.

Så jag behöll amadeus hemma och elias och Ebba cyklade till skolan.
    Elias vaknade kl 06.00 men gav honom en flaska välling och han somnade om och sover än med.       

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2012-03-06 13:47:09 följande:
    Nu är Loke frisk! Idag efter morgongröten var han fortfarande hungrig så han fick ett rån o tugga på. Gav honom en burk med kalkon o ris till lunch (sen lunch) o den svepte han. 8mån burk. Dessert med äpple o banan gick bra det också! Såååååå skönt! Har fått tillbaka min bebis! =)
    Han sov hela natten också!
    Det låter ju helt klart underbart !!
  • 3 barns mamma84
    Stronza simpatica skrev 2012-03-06 16:19:26 följande:
    Och nu är det olivers tur att få kräksjukan (. Vad ska man ge han och vad ska han INTE äta??
    Ge vatten ..
    O välling kan du testa men det lär nog komma ut.
    Så länge han får i sig vätska så är det okej.
    Ge tsk med vatten några minuter mellan rum och inte direkt för då kommer allt ut .   
  • 3 barns mamma84
    Stronza simpatica skrev 2012-03-06 17:17:16 följande:
    Välling finns ej här, men ska han inte äta ngt då??
    Om han vill och kan så ge men om han är magsjuk så lär nog det komma ut oxå :-/
    När Elias var magsjuk så sa läkaren ''så länge han får vätska i sig så är det okej''
    Testa med att ge avslagen cola - saltade chips-popcorn
    sallt hjälper nämligen och colan som är avslagen ja det var något som hjälpte själva magen.   
  • 3 barns mamma84

*Skrattar*
    Elias sätter på sin leksak som spelar melodi en hund och kryper runt runt runt och sätter på leksaken igen och kryper runt runt runt och sätter sig upp klappar händerna och dansar
    Tokig unge man har.  

• 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2012-03-08 21:03:02 följande:
    Anton hade feber i måndags och tisdags, feberfri onsdag och dagis idag, ikväll fick han feber igen! Blir väl en sväng till doktorn imorn igen. VABar mer än jag jobbar just nu..
    Feber är inte ovanligt.
    Feber hjälper kroppen.
    Så att åka in varje gång det är feber ja det är nog onödigt enligt mig.
    Så länge dom ha kontakt dricka o kanske äta och kissar i blöjan är det okej.
    Beror nog också hur hög feber.
    Elias hade 41,0 jag fick såklart panik !! men han var livlös i 5 minuter o jag åkte in.
    Han hade öroninflamation.
    Men se till att Anton får massa att dricka.       
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !