Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tack! :) vi kollade på ett annat av hans hus när Elliot var rätt nyfödd och det var fint och stort (7rok) men vi kände att 7000 i månaden plus el och värme var lite väl saftigt på en inkomst :p så hoppas på att vi har lite tur nu!

• Momalicious

Vi har kallhyra nu med. Men tack vare denna milda vintern har vi inte haft på värmen! Det har varit mellan 19-22 grader inne. I vår förra lägenhet så gick det på 2500-3500 i månaden vintertid. Usch! Tyvärr finns det typ bara lägenheter med kallhyra här :/

• Momalicious

Huset vi hoppas på är också kallhyra, men det är vattenburen el plus att det finns braskamin/vedspis (nåt att elda i) i huset haha.

• Momalicious

Jag är så sjuuuuuuuukt jäkla irriterad på min sambo och jag vill bara slå någon! Åh!! Idag känns som en såndär dag där allt bara går fel och är värdelöst och man egentligen inte borde vaknat alls i morse. Hatar såna dagar. Jag har förövrigt typ ändrat mig angående syskon och funderar på att vänta tills jag är färdig ssk och hunnit jobba upp min sgi. Så jävla tråkigt att ha typ 0 i föräldrapenning.

• Momalicious

Kan ju erkänna att jag har sjukt mycket PMS så jag blev argare än nödvändigt kan man säga :p det är en väldigt speciell ilska jag känner när jag har PMS och bär jag kollade i kalendern så ska jag ha mens snart.

Vi/jag har förmodligen bestämt att skjuta på syskontillverkningen. Beror på att jag känner att jag inte vill starta studierna med två barn utan att kanske ha det överstökat när jag bara har ett barn. Det lär bara bli jobbigare att plugga ju fler barn man har. Men vi får se. En del handlar om mitt sgi också, hade varit skönt att ha en föräldrapenning som faktiskt räknas och inte bara 180 kr om dagen.

• Momalicious

Ja sjukt jobbigt. Nej det var inget allvarligt alls så det var därför jag kom på att det borde vara PMS ;)

Nä, hade ju gärna redan haft utbildning och jobb för då hade man ju bara kunnat köra på. Eller det kan vi ju nu med egentligen men samtidigt vill jag vara lite smart. Om vår relation nån gång skulle ta slut vill jag ju ha det ordnat för mig med utbildning och så och inte stå där utan utbildning och en massa barn. Det tankesättet förstår inte min sambo alls, han kan liksom inte föreställa sig att det kan ta slut. Inte jag heller, men det finns ju aldrig några garantier. Han kan ju t.ex. Krocka med bilen och dö. Man vet aldrig.

• Momalicious

Anna: vad är din specialitet? Var du allmänläkare?

Jag tror att de barn vi skaffar efter jag fått en bättre sgi kommer vi nog dela lite på föräldraledigheten med. Då slipper man känna att man är hemma så himla länge och att man klättrar på väggarna också.

Nu är Elliot på dagis. Han blir alltid mycket mer ledsen när jag lämnar honom än när Tomas gör det. Jag vet inte varför, jag tycker inte det är speciellt jobbigt att lämna honom för jag vet att han har det så bra och att han blir glad så fort jag gått utanför dörren.

Idag ska jag ta en paus från jobbsökandet och städa och tvätta lite, och bara vila. Har huvudvärk så det blir skönt att vila lite i en tyst (!) lägenhet.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !