Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jahopp en sur man på köpet !!!!
    Han kommentar '' Jävlas inte med mig'' 

Elias äter macka nu äntligen !!
    Men nu har Amadeus spyt ... så det var att plocka bort madras och mattan på golvet och tvätta och damsuga .
    Nu mår han bättre.
    Så = stanna hemma med honom o elias i morgon .    

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Amadeus spydde Elias spydde Ebba spydde kl 00.20
    Massa tvätt att ta hand om .
    Idag mår alla 3 bättre 

• 3 barns mamma84

Idag sa Elias hej kan kommer till vårt sovrum och säger ''Heeej'' haha sötnosen .

• 3 barns mamma84

Jag sätter varken elias på pottan eller toalettet då han är allt för liten för det .
    Min mening är att när han är ca 2år ja då kan jag lära honom.
    Men innan nej .  
    För jag ser ingen mening med att göra det nu fast jag har barn toaring och potta . 

• 3 barns mamma84

Sen har ingen av barnen valt pottan utan bara toalettet direkt

• 3 barns mamma84

Magsjuka ja det känner jag igenRynkar på näsanmin magsjuka började redan inatt.
    Elias vaknade kl 06 tiden tror jag kollade aldrig på klockan.
    Men iaf gick in till honom och skulle ge honom nappen o snuttan och täcke på och tog hans flaska och skulle koka te vatten.
    Plötsligen börjar jag må så jävla illa och blir kallsvettig magen bubblar och jag böjar känna mig ´väldigt yrr och springer till vardagsrummet till soffan och slocknar till.
    När te vattnet e klar försöker jag resa mig upp och känner mig så illamående hör inte elias gråta mer och beslöt mig att ta mig in till toan.
    Men känner mig yrr igen och svimmar i sängen.
    Sen tar jag mig till toalettet och exploderar söder den typ .
    Sen sitter jag där och går och lägger mig.
    På morgonen vaknar elias igen och jag ger honom vällingen och sen har jag mått hela dagen illa.
    Tål inte änns matlukt längre och så fort jag tänker på maten så kommer ajg springa in på toan .
    Hela rumpan svider och gör ont och jag mår väldigt kass .
    Och för att hålla blodsockret uppe med cola så kommer den också ut .
    Vad fan ska jag göra . ???            

• 3 barns mamma84

Elias hade magsjuka nu nyligen ju.
    Första gången då han spydde hela mig ner hos dagmamman och sen nästa dag var han pigg sen dagen efter på kvällen efter vällingen så efter vällingen satte han sig upp och kastade upp men nu vart allt på tecket så det var lätt att ta bort och ta en filt till honom.
    Nu kastar han inte upp men han har fotfarande diarre ..
    Idag har jag bytt 2 bajs blöjor på honom och fy ajg e ju själv kännslig just nu så det blir ännu värre .

Till dom älsta så har jag en hinck framför sängen men dom e så smarta så dom typ hinner känna likom och springer in på toan .
    Ibland kan det komma på golvet tyvärr men det gör inget .

Jag mår fortfarande illa har inte ätit alls och håller mig lååååångt bort från maten då jag e super kännslig för matlukten nu kan inte änns ta mig in till köket .-(
    Så jag har fått i mig cola som gör att blodsockret e normal och tog med mig en till sovrummet som jag kan ta om ögonen försvinner ifrån mig i natt .
    Sambon åkte precis för och spela så han e hemma kl 06.00 ca .             

• 3 barns mamma84

Känner små barn att mamma kanske inte har det bra ?
    Satt o tänkte på det idag .
    Jag har bara sovit hela dagen varit knappt uppe då ajg inet har någn ork i kroppen ,
    Och den personen som varit med mig gosat med mig och bara varit med mig och inte lämnat mig har varit Elias Hjärta Visst har han gått och hittat på bus men han har sen varit med mig på soffan och vi j´har skrattat och busat och haft MYSIGT massa kärlek !!
    Barnen ebba o amadeus har varit ute och lekt ca 2 timmar och mannen haft öga på gom busarna .-)    

• 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2012-02-25 23:05:15 följande:
    Det är häftigt hur man funkar.Så fort Elsa började kräkas så gick mitt illamående nästan över och all fokus och ork gick till att hjälpa henne. I vanliga fall är spya det enda jag är kräsen för men när det gäller henne är ingenting äckligt. Jag hade kräks över hela mig men jag tyckte inte ens att det var äckligt. Ja,inte för att jag var den fräschaste kanske.
    Nu mår vi bra, har sanerat, tvättat och käkat. Det bra med magsjuka är att man uppskattar sitt normaltillstånd mer. 
    Jag e super kännslig !!
    Så fort jag ser spya så spyr jag nästan upp själv .
    Men det är mäst för dom stora då det luktar verkligen .
    Men elis har jag lite mer koll på .
    Det sköna e att han bara spyt 2 ggr i hela sitt liv och det var nu .    
  • 3 barns mamma84

Jag mår mkt bättre idag woohoo jag e en frisk människa nu jag har städat och tvättat och barnen har varit ute och ska ut nu igen Elias går omkring Nu låter elias som en morrande hund också hahaha

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !