Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag har värdens kännsligaste unge !!
    Han är jämt förskyld och han har blöj exem och får lätt exem på kroppen.
    Vi har varit hos läkaren med honom då han fick kräm från läkaren mot hans blöjexem och svamp nu är det okej men nu så har han fått exem på armarna och fötterna.
    Dom skadar inte honom så han gnäller inte alls och är alltid glad och lättsam pojke.
    Men varför han ??
    Ingen av dom andra haft detta.

Kan det vara att han  2 veckor innan ?
    Att kroppens imun inte är okej ?
    Jag misstänker faktist det .        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    April barn skrev 2012-02-06 12:49:55 följande:
    Jag tror att massa krämer man får mest gör saken värre faktiskt... Försök komma på vad det kan vara. Har ni tvättmedel och sköljmedel (rena allergibomben)? Någon mat? Blöjsort kanske? ibland kan det bero på hemma miljön, och ibland av arv eller andra faktorer. Men det är värt att kolla över hur hemmamiljön ser ut om man har problem med exem osv. Att han är född två veckor innan BF har inget med det att göra eftersom ett barn anses fullgånget från vecka 37+0 Glad

han har alleri mot vissa blöjor vi har testat alla .
    Så det har jag varit hos läkaren med och fick recept belagt salva helt okej och mot svamp .
    Men all mat äter han och inget som har gjort honom konstig .  
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2012-02-06 12:20:57 följande:
    Tyvärr har ju barn till rökande föräldrar, även under graviditet, sämre immunförsvar

jag röker inte som gravid och jag röker inte alls nu heller .
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2012-02-06 17:28:04 följande:
    Du skrev ju i en annan tråd för några dagar sen att du såg en hund i en bil när du var ute och rökte?
    Jag har stoppat till då jag nu tränar och jag jobbar med 2 st jobb och vi palnerar en till .
    Min kondis är inte poppis längre.
    Jag rökte senast hmm för ca 3-4 dagar sen . det stämmer men jag har stoppat till det gjorde jag redan 1 feb då jag ''slutade ta cola och godis'' tar det än i bland men nu vart det så att jag blev lite smått sugen och var tvungen och ta cigg dåligt men så e det .  
  • 3 barns mamma84

Juste jag har 2 jobb nu
    Äldreboände och lager arbete skit kul faktist men jobbigt att jobba extra men det går ska man se  

• 3 barns mamma84

April:
    Näh det är klart men nu kände jag att om jag inte tar cigg kommer jag ta godis och godis och cola ville jag
    ''minska ner''   lite kan fortfarande ta men vill likom ta typ på helgerna.
    Så cigg ja det hjälper mot socker skitet men GUD det är så svårt när man ingentligen inte måste sluta.
    Om jag skulle va gravid eller aj fått ett + vore det jätte jätte änkelt men nu när jag inte e gravid så är det fan i mig blääääh ..
    Så jag måste bestämma mig vad jag verkligen vill.
    Om jag ska fortsätta eller om jag ska stoppa.

Ja 2 jobb och extra klirr i kassan är toppen bättre ekonomie är ju bra att ta.
    Sambon har ju också 2 jobb
    Bara detta med pass behov med elias är kass !!
    Ska ringa komunen  i morgon och se om man kan lösa detta till längre stunder.          

• 3 barns mamma84

Helt satans slut i hela kroppen !!!
    Ont i rygg och huvud trötta ben och kroppen säger att jag bara ska ge upp och lägga mig i sängen.
    Nämligen upp igen och iväg till jobbet.
    Jag orkar inte kroppen säger stopp men,men snart helg hahaha

Elias är fortfarande förskyld men ingen feber .
    Så det går bra.      

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2012-02-07 20:46:00 följande:
    Agnes intresserar sig knappt för tv och dator , skönt och bra tycker jag. Men därimot ÄLSKAR hon när vi sjunger och dansar och lyssnar på musik. Hon kommer alltid släpandes på sin "här kommer Pippi Långstrump " sång bok och vill att man ska sjunga :) så fort hon hör musik börjar hon vicka på rumpan och göra knäböj sååå sött :)
    Hahaha som elias fast alla mina barn har varit danskunniga som stora och små
  • 3 barns mamma84

Hej hå nu äntligen e det heeeelg !!!
     hahaha nu bara vila i morgon rida måndag jobba igen .

Där jag jobbar får man rabbat så jag ska nämligen köpa något riktigt snyggt och smart till elias
    En matstol men av tyg som man binder fast var man än är och  smart att ha + kan tvätta .
    Sen lek klossar snygga snygga ..     

• 3 barns mamma84

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !