Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Annacl: Babblarna är en favorit här med, han sitter tyst och tittar helt fascinerat :)

Köpte en dvd med drömmarnas trädgård på loppis, den har vi börjat ha lite mys framför när han ska varva ner. Han sitter och gosar i min famn och kan titta rätt länge:)

• Mama Jessie

Angelique: sök på Babblarna på youtube:)
    I drömmarnas trädgård är typ som teletubbies, småttingarna gillar det men mamma tycker inte det är lika spännande:))

Moma: jag hade också en kompis som dog när vi var 19, hemskt.

• Mama Jessie

Angelique: sök på Babblarna på youtube:)
    I drömmarnas trädgård är typ som teletubbies, småttingarna gillar det men mamma tycker inte det är lika spännande:))

Moma: jag hade också en kompis som dog när vi var 19, hemskt.

• Mama Jessie

Jag hoppas Anton har fler tänder på gång nu för inatt vaknade han flera gånger och var ledsen och svårtröstad och så bajsar några gånger om dagen. Precis som sist. Är tre månader sen hans 2 tänder kom upp så det är väl dags nu:)

• Mama Jessie

Det är ju inte första gången han gör samma misstag, lär han sig inte din karl?

• Mama Jessie

Tråkigt Cissi! Men skönt att du fick bli undersökt nu så du vet.

Jag förstår folk som tar till metoder för sömnen, alla måste ju få sova. Anton kan somna var som helst, och det är jag väldigt tacksam för, men resten av natten går inte lika bra. Nu går jag upp och ger honom nappen 1-5 gånger/natt men kan jag bara somna mellan gångerna så är det inga större problem. Det var värre förr, då vaknade han fler gånger och lät dessutom när han sov så jag kunde inte slappna av och sova, då var jag trött jämt.

Momalicious skrev 2011-11-09 16:24:47 följande:
    Ja jag har inget emot att vara med när Elliot somnar, men det känns inte hållbart att vagga, sjunga, mata 100 gånger per natt och "tvinga" honom att sova, som det är nu och varit till och från sen han var ett par månader. Det går inte att ligga med honom i sängen. Om han mot förmoda inte blir vansinnig direkt så kryper han omkring som en galning till han blir sur.

Nu går det 95 % av gångerna inte att lägga ner honom när han somnat heller, vilket resulterar att nån av oss sover i en fåtölj med Elliot i famnen hela natten.

Jag är verkligen ingen förespråkare av 5MM men jag förstår desperata föräldrar som till slut tar till den. Vi är snart där. Ingen som inte har ett barn som sover värdelöst och/eller inte kan somna vet hur det är.
    Oj, vad jobbigt! Men visst har han sovit bra i egen säng förut? När han väl somnat alltså
  • Mama Jessie
    April barn skrev 2011-11-09 18:11:27 följande:
    Åhh vad hemskt  Gråter Är så glad att Marcus föddes frisk...

hannasblandning.blogspot.com/
    Jag har också läst den bloggen. Man känner sig väldigt tacksam för sitt friska barn
  • Mama Jessie

Anton satt precis och försökte ta på sina skor, innan försökte han med sin jacka. Snart klär han på sig själv;)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !