Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jenni78 skrev 2011-11-09 13:47:06 följande:
    Ja, läsa har inte fungerat för vår del. Hon ligger inte still. Vill man bära runt till 1,5 år så får man väl göra det. Men jag och min rygg orkar inte det. Tanken är ju inte att de ska skrika sig till sömns för alltid. De gör ju det tills de lärt sig somna själv. Om jag hade hittat en annan metod som funkat hade jag valt den framför skriket. Det skär i hjärtat.
    Nej just nu är de ju små för att kunna läsas till sömns jag menar senare.
    Marcus krånglar också jättemycket med insomning och att sova på nätterna men jag tycker inte denna metoden ens är att tänka på då jag ska vara en trygg bas för honom och inte lämna honom ensam när han som mest behöver närhet och trygghet. Jag förstår att man inte orkar gå runt och vagga barnen i oendlighet men då tycker jag det är bättre att man lägger sig med dem tillsammans i sängen så får de vara arga och skrika där ist men alltid bredvid sin trygghet, så de aldrig känner sig lämnade. Oj vilket långt inlägg det blev :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-11-09 17:10:32 följande:
    Vet nån vad vattnig gul stinkande avföring betyder?
    Han har aldrig haft det förut!
    Googla? Annras får du nog ringa bvc imorgon :)
  • April barn
    Karttikeya skrev 2011-11-09 20:24:57 följande:
    Håller med dig April barn! =)
    Haha tur att det finns någon som håller med mig iaf
  • April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 23:11:44 följande:
    Alla föräldrar är experter på sina egna barn, sen är det inte fel att ge varandra idéer och tips och hänvisa till forskning, men rådgivning ska man passa sig för eftersom alla barn och föräldrar är unika
  • April barn

mammasmurfen: Min mamma ringde dem också och bad dem ta bort henne men breven fortsatte komma ändå... Nu tror jag dock de har slutat sända helt plötsligt haha :) Vi får inga alls, vet inte varför men jag är glad över det avskyr reklam :)

Fy vad jobbigt toksnippa, är fruktansvärt jobbigt vilken vecka är du i? Kram på dig hoppas allt går bra för er! {#emotions_dlg.flower}

• April barn

Igår slog jag in Marcus födelsedagspaket, känns så overkligt att han snart fyller 1 år Skrattande
    Jag kanske skulle köpa mig ett par öronproppar för han skriker verkligen dygnet runt oavsett om han är glad, arg eller ledsen så bara skriker han nästan hela tiden, hmm ....

• April barn
    Trollungarnasmamma skrev 2011-11-10 16:00:06 följande:
    Oj, Nemi fyller om snart 2 veckor & vi har inte köpt nått ännu
    Vad har ni köpt i present???
    Vi har köpt en baotabok med "öppningsbara" luckor i som han ska få när han fyller år, sen får han en mamma mu film och en bok & skiva med massa roliga omgjorda barnsånger och texter Glad Sen köper vi inget mer tror jag han är ju så liten ännu och kommer förmodligen få paketberg av de andra i familjen Flört

Denna får han i julklapp, kan jag varmt rekomendera, skivan är jättebra Skrattande (mina småsystrar har den)
    www.bokus.com/bok/9789155236328/alla-barnens-stora-lek-och-sangbok/
    Stronza simpatica skrev 2011-11-10 16:58:34 följande:
    Aprilbarn: SAMMA här:(, precis så har jag det oxå!! Vad gör man liksom??
    Fruktansvärt jobbigt :( det är väl säkert en period bara han har ju inte alltid varit så, pust hoppas det går över snart så jag får hörseln tillbaka Flört
  • April barn

Nä vad jobbigt Jenni hoppas verkligen missen blir bättre {#emotions_dlg.flower}

Nu har Marcus fjärde och förmodligen 5e tand börjat trycka sig ut, andra framtanden och en "hörntand eller vad det heter bredvid den Skrattande

• April barn

Haha ja jösses, vi har dock haft tur med våra katter de är lika lättlurade som hundar funkar med bacon på de med Flört

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !