Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag fyller år i september och jag har alltid tyckt att det är sent och tråkigt. Men nu känner jag att i och med att vi får hjälp med barnbiten spelar det ingen roll när dom fyller år men jag gissar att han kommer tycka att december är en bra månad med mycket paket men att det inte är så bra för att man får vänta så länge på nästa gång :) sen när han ska fylla 18 kommer han hata oss ;)

• Vincents mamma

Alltså, det är ju ingen som säger att du inte får skaffa ett till decemberbarn! Jag iaf bara undrar varför man väljer frivilligt att skaffa barn i dec då jag iaf har svårt att hitta någon fördel med det, har har en kompis som fyller den 7:e och han hatar det! Men självklart gör alla som dom vill och om vi får ett barn till blir det när vi orkar, har råd och känner att det passar med en behandling till och då kanske det blir ett decemberbarn till vem vet? Det är en jobbigt peroiod att gå igenom en behandling så i det läget blir det som det blir :) dock som jag skrev tidigare skulle jag om jag kunde välja lite mer normalt inte välja december :D

• Vincents mamma

Det kan jag förstå, men vad spelar det för roll om du då väntar tills jan eller feb om det bara handlar om kylan? Bara nyfiken :)

• Vincents mamma

Men sluta 2 barns! Alla säger ju att du får göra som du vill! Det bara handlar om en åsikt som vi andra tänker annorlunda än dig! Dom flesta barnen tycker inte det är så kul att fylla år i dec och det måste du väl kunna förstå eller? Jag har svårt att se att man medvetet väljer dec och det är min åsikt sen gör alla som dom vill så ge dig nu! Sen håller jag inte med dig om att det är moma som bråkar! Tycker du gör det rätt bra eftersom du onekligen inte klara av andras åsikter men det är återigen bara MIN åsikt!

• Vincents mamma

Vi fick välja när vi ville starta iaf, vet inte hur det är för andra men vi hade försökt själva i ca 2 år och sen gjort 7 månader av insemenationer så när vi fick frågan om vi ville starta med ivf behandlingen på en gång var det bara ja ja ja! Sen när jag var gravid tänkte vi oj det blir visst ett decemberbarn, vi kanske skulle ha väntat 1 månad :D Men klart att vi inte ångrar oss nu, hade vi väntat hade ju inte V kommit tills oss :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !