Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

I går fick familjen veta att Agnes ska bli stora syster. Blev lyckat och glada miner:)

Denna dag är dock inte lika kul, fick besked att den ena av mina hästar ska avlivas inom en månad. Så sitter här och laddar för det jobbiga samtalet till Djurambulansen för beställning av tid, roligare saker har man ju gjort :(

• LillSnurr82

Tack nej hon lider inte, vill ta bort henne innan hon gör det. Har bestämt att ta bort henne sen i somras. Men nu när beskedet kom blev det så verkligt :(

Vi har haft sängen på lägsta hela tiden eftersom vi i början hade spjälsängen bredvid vår.

I går blev det i alla fall lyckat när vi berätta för min familj att Agnes ska bli stora syster. Eller var ju Agnes som fick berätta med sin "jag ska bli stora syster" tröja :) När vi kom till mina föräldrar gav jag Agnes till min pappa, som fick ta av henne ytterkläderna och på så sätt såg tröjan först! Han blev så glad och chockad! Blir mina föräldrars 5:e barnbarn. Agnes är tredje då min ena syster har två barn och ett tredje på väg..

• LillSnurr82

Han såg tröjan direkt när han tog av jackan :) jag köpte tröjan på www.gladagrodan.se dock rekomenderar jag INTE den sidan då det tog en månad att få hem tröjan fast det stod högst 10 dagar!

• LillSnurr82

Nu tycker ju jag att 2barnsmamma faktiskt skulle sänkt sängen för länge sen då vi pratat om det förut.
    Men tror hon har tillräkligt dåligt samvete över det som hänt utan att folk klankar ner på henne. Gjort är gjort, inget hände som tur var. Kan ju inte backa tiden och få det ogjort. Nu har hon OCH hennes sambo lärt sig något och förhoppningsvis tänker på sånna saker nästa gång så inte samma sak händer igen.

Känner mig som en liten tråd polis, skyller på mina gravhormoner :) men tycker fortfarande man kan tänka på hur man lägger fram saker. Räcker ju med att man säger en gång och på ett snällt sätt att man tycker hon gjort fel.

Det var allt jag ville säga :)

• LillSnurr82

2barns: alla hoppa inte på dig. Jag och några till höll inte med varken dig eller dom andra. Utan tyckte att en del kunde lugna ner sig att "hoppa" på dig när du redan mådde dåligt!

Funderar själv på att gå ur denna grupp om inte den här elaka tonen slutar här inne.

• LillSnurr82

Jag tar inte åt mig personligen av den sura tonen. Blir bara irriterad och ledsen varje gång man är inne och läser allt tjafs som kan vara.. Det ger mig inget mer än ett dåligt humör..

• LillSnurr82

Haha så sött! Agnes brukar klappa händerna när hon gör nåt bra, typ ta en tugga mat eller så :)

Hon älskar att se världen uppochner står ofta på huvudet och as garvar, så himla rolig! Hon får mig ändå alltid på bra humör :)

• LillSnurr82

Kanske för att det inte är så stor efterfrågan på sånna och dyrt att köpa in. Affärerna kanske inte tjänar nåt på det.. ?

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !