Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag vägde 118 när Elliot kom, gick ner till 98, sen slutade jag amma och gick upp lite igen och där har jag legat eftersom jag inte orkat ta tag i det. Nu ska jag gå ner i vikt!

• Momalicious

Nu har vi lämnat Elliot på dagis. Han ska vara där ända till tre om allt går bra. :) Idag var det bara 5 barn på tre lärare. De brukar vara 10 när alla är där, så de är ju inte så många vilket jag tycker känns jättebra. :)

Idag när jag vaknade hade jag ett skitsurt sms från min mamma om att jag skjutit upp studierna. Jag blev så fruktansvärt jävla arg och ledsen. Nu tänker jag faktiskt inte prata med henne förrän hon ber om ursäkt. Hon är snart sextio och beter sig som en jäkla barnunge. När ska hon fatta att jag är vuxen och fattar mina  egna beslut? Hon tycker liksom att jag ska göra allt i den ordningen hon har gjort saker, men ändå har hon liksom inte "lyckats". Hon blev gravid med mig med en man hon egentligen inte ville vara tillsammans med, men hon ville ha barn innan det blev för sent. Sen skilde de sig när jag var runt året. Hon har pluggat olika saker hela livet och hon sitter ändå på ett skitjobb som hon hatar. JAG BLIR SÅ ARG. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag tycker det var både det mest fantastiska att vara gravid och sjukt påfrestande. Jag mådde illa och spydde från v 5-6 till v 22-23 och sen mådde jag bra till v 26 när jag fick foglossning. Illamåendet slipper jag gärna nästa gång. Särskilt så länge.

• Momalicious

Och jag är sockerberoende av värsta sort. Finns alltid en anledning att äta nåt gott haha. Inte bra! Men nu ska det bli ändring. Jag har sagt att jag FÅR inte bli gravid när jag är såhär stor, ska vara normalviktig, så det är ju jag (och sambon) som får lida om jag inte skärper mig.

Nu ska vi vila en stund, Elliot vaknade typ en gång i halvtimmen efter 00 i natt, antagligen mycket intryck från dagis. Så att vila en stund blir skönt!

• Momalicious

Angelique: vet vad du menar, jag vill gå ner till 65-70 tror jag, där har jag trivts förr. Jag väger liksom hundra nu, det är 35-40 kilo och det låter gräsligt mycket! Är lättare att ta tag i sig ju mindre övervikt man har tycker jag. Synd att man inte bara kan vakna en dag och vara smal

• Momalicious

Vi har väl en knäpp unge, broccoli är det bästa som finns, pannkakor är äckligt! :) fast å andra sidan är det bara bra, broccoli är ju nyttigare.

Blä jag har sån himla magkatarr. Tål visst inte mer än ytterst små mängder kaffe.

• Momalicious

Elliot går också som tusan. Han kryper i princip aldrig längre. :)

Tack Anna för de fina orden! Plugga vill jag absolut men just nu stämde det inte. :)

• Momalicious

Majorima: ja precis! Jag vet ju att det är det jag i slutändan vill göra, kan inte föreställa mig ett annat yrke än BM men som sagt, inte just nu. :) kram!

Anna: förstår precis hur du känner! Inte för att vi är i närheten av att köpa hus men lägenhet känns tryggt. Vi har en bekant som köper hus och hyr ut ofta och han hade nåt på g och jag hoppas det ligger i vår prisklass, jag älskar att bo i hus och då kan vi dessutom bo kvar här där vi trivs så himla bra. Nära havet, familjen och med ett underbart dagis :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !