Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nu är det fredagsmuuuuuuuuuuuuuuuuuuus!
Vad har ni för fredagsmys? Här blir det oftast tapas. Så även ikväll. Ett glas fransk cider för mig. Mums!
Får slå ett slag för Frukt och fibrer till er med trög mage. Det finns på apotek och hälsokostbutiker som fruktkuber eller som piller. Körde med det under slutet av graviditeten då jag käkade järntabletter och blev som cement i magen. Min make tar det varje dag. Fungerar!
Det verkar vara många som har kinkiga barn just nu. Vanja har blivit förkyld + ev tänder som spökar. I går natt sov hon oroligt och var hungrig - åt två flaskor välling under natten. Idag har hon inte ätit någonting. Så det blev inställd adventsfika för vår del. Fixade med Projekt: gardinstänger och gardiner upp istället. Farit runt och letat, sytt, skruvat, hängt... Känns som om det ska bli skönt att vila upp sig efter helgen. ;) Här blåser det snöblandat.
Var tvungen att läsa vad Livsmedelsverket egentligen rekommenderar. De säger först att man inte ska salta barnets mat och sen vara "försiktig" med saltet. Tycker inte det är helt klart.
Bra reportage om förlossningsskador på Uppdrag granskning. Om det var karlar som drabbades skulle det nog ses allvarligare på dessa skador. 3000 per år!
Här hemma har vi en förkyld Vanja som matvägrar. Vet inte om det är halsont, men det börjar tära på tålamodet. Hon är ju en myra i vanliga fall men nu är det en sked i kvarten. Hoppas hon blir matfrisk snart för jag ORKAR INTE MER! Kanske förskolan gör susen.