Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ne precis! Arg blev jag!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-11-09 13:32:53 följande:
    Jag är lite av den tanken att man inte behöver lära barnen att somna själv det kommer när de är redo, alla mina småsystrar har börjat somna bra vid 1½ år, men vi har alltid legat och läst bok tillsammans på kvällen som de somnat till. Jag tycker det är viktigt att visa att man kan ge barnen lite tid när de ska sova på kvällen, att man kan ge sin tid till dem. Är helt emot att de ska ligga ock skrika sig till sömns för de har ingen aning om varför de helt plötsligt ska vara själva. Men men alla gör ju på sitt eget vis.
    Jag är en sån som vill att Loke ska kunna somna själv o det går bra ung 95% av gångerna. När han sover på dagen brukar det fungera o lägga honom på mage, ge nappen, klapp på ryggen o sen gå ut så somnar han själv. På kvällen ligger han i sängen, får en flaska välling sen vänder han sig om o somnar själv.
    Men om han skriker så finns jag där, självklart!
    Jag VÄGRAR o bära på honom så han somnar, nångång ibland går bra men nej, han ska sova i sin säng o somna där! =)
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 15:12:48 följande:
    Cornelias "lillebror" blev ett tidigt missfall, fick det bekräftat på KK idag. Jag var inställd på det och nu känns det skönt att veta och inte behöva vänta åtta dagar till...
    Fy va tråkigt! Stor kram!
  • LokesMammi

Vet nån vad vattnig gul stinkande avföring betyder?
    Han har aldrig haft det förut!

• LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 18:33:37 följande:
    Tack fina ni

Min make jobbar inatt så jag njuter av mina små och ska vräka i mig en stor godispåse när de har somnat. Sen får livet gå vidare, jag har ju världens finaste familj!
    Låter jättebra det! =)
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 21:00:52 följande:
    Se gärna gärna här om ni funderar på femmin-metoden eller liknande:

audhumble.se/
    Usch, har sett den. Tycker den är läskig. Fick tårar i ögonen när ungen blev ledsen!
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-09 21:42:36 följande:
    Jag tror jag lämnar tråden ett tag, så ni inte tror jag dött eller nåt. Får se om vi ses igen. Kram hej
    Varför det?
  • LokesMammi

Hej tjejer!
    Har bara skumläst ett antal sidor! Ni har varit flitiga idag på o "prata"! =)
    Jag har jobbat idag o sen över till ÖF. Medan vi var där ringde chefen o fråga om jag kunde jobba ikväll. Så det var bara o packa i hop o sen vandra fort fort hem o hämta väska o nycklar o bilnyckeln! =) Nu är första ggn som jag sitter ner lugnt o stilla! =) Åt middagsmat kl 20 ikväll! Inte ätit sen frukost! :/
    Imorgon börjar jag 16, men skrev en lapp att jag kan jobba f.m. om det skulle behövas! =)

• LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-10 21:18:12 följande:
    Hej Suzzy! Vi går ju på samma öppna fsk! Tyckte jag kände igen dig (kollade bilderna i profilen). Hoppas du får i dig lunch imorgon iaf! Ska ni skola in Loke på förskola? Vi har ställt oss i kö på Malmaberg i första hand, men vet inte var vi får plats.
    Jasså? Säg hej nästa gång! =) Vore kul o träffas nu när vi bor i samma stad. Var ni där idag??

Vi har ställt oss i kö på familjedaghem (dagmamma) Fsk i sista hand. Fsk i bjurhovda då vi bor där o familjedaghem i skiljebo o viksäng!

Eller f'låt! Man säger ju PÅ här i v-ås. =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !