Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Grattis Angelique :) (hoppas jag stava rätt)

Hoppas ni andra har det bra och att alla små sjuklingar frisknar till snart!

Ville ha tips eller erfarenhet eller råd, vad som... Min tös vägrar napp. Det började idag. Bytt olika men nada hon vill inte. Detta har resulterat i att det verkar vara mycket svårare för henne att somna. Ligger nu i sin säng o gör olika ljud. Sen har hon varit mycket gnälligare. Detta är ju helt nytt för oss, hon har alltid älskat sin napp och det har funkat med sömnen äntligen efter ett års åldern! Men idag har hon inte varit sig lik! Hon dricker ur nappflaska men inte lika ivrigt som innan så att säga. Kan hon ha tappat sugbehovet eller kan det vara ngt annat?

iofs är det ju bra att passa på att sluta nu och stå ut ett par dagar med gnäll.

• Anairda

Jag har tänkt på det moma men alltid då hon haft tänder på g har hon vägrat släppa nappen! Detta har ju aldrig hänt. Hon somnade nu. Kanske inte borde klaga men när rutiner funkar så bra o minsta lilla rubbas så blir man som mamma lite kinkig ;) har nog varit bortskämda tror jag. Vill hon inte ha den imorrn kommer vi ta bort den helt, lika bra.

Grattis till jobbet förresten, underbart!

• Anairda

Usch ja kindtänderna är hemska min har fått sina 4 o då bodde nappen i hennes mun! Det var jobbigt det också! Att man aldrig är nöjd hahaha. Nej hon äcklas av den märker jag, nästan klöks om man säger så. Kanske inte lika gott o ha den i munnen då man fått så många tänder :) i vilket fall som helst har jag best. mig för att sluta truga med nappen o se till så hon slutat på riktigt. Sen får man stå ut med några kassa nätter

• Anairda

Jag vet då är den guld värd! Men vad gör man? Man måste sluta ngn gång o lika bra att ta tjuren vid hornen redan nu

• Anairda

Skönt moma! Får hoppas det blir lika lätt här med :) Mest för hennes egen skull. Hon får vänja sig vara utan den helt enkelt även om hon nu skulle vilja ha nappen

• Anairda

Förlåt mig men jag förstår ej varför penicillinet skall ältas om? Du misstänker att ditt barn inte tål den sorten ändå ger du den till honom och tom. en mindre dos än ordinationerna!. Din läkare vet bäst och om jag var du hade jag tagit mig dit och bett om en annan sort och inte utsatt mitt barn för obehag så som du nu gör! Utslag är aldrig kul och känns hemskt i många fall!

• Anairda

Thegodess. Ne allmäntillståndet är bra. Glad leker, som vanligt. Hon äcklades av nappen idag då jag visade den för henne hahaha ni skulle sett hennes min

• Anairda

A sitter upp än o klagar i sin säng. vill ej vila middag. Detta pga nappen, I just know it! Hon vet ju inte hur man sover utan den :) Blir inga roliga dagar detta

• Anairda

Inte lätt med de små. De börjar bli väldigt beroende av oss nu :) på gott o ont. Vi skolar dessutom in Anisa om 10 dar

• Anairda
    LillSnurr82 skrev 2012-03-15 18:35:38 följande:
    Kan försäkringskassan fixa sidan snart så man kan anmäla föräldrar penning!! Blir galen, kommer ju inte hinna få några pengar ju.. Står att det ska vara klart den 23/3 och jag ska få min utbetalning 27/3 kommer ju aldrig gå! Finns det nåt annat sätt att anmäla dagar på?
    om du efter att du loggat in scrollar ner till dina händelser (samma sida) Så under där precis innan infot om din senaste ansökan så kan man klicka där ngnstans (krånglig förklaring jag vet!) Annars kan du ringa så skickar de papper eller ta dig till närmaste försäkringskassa o göra anmälan där :)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !