Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-10-31 08:14:00 följande:
    Ja så kanske det var. Minnet är bra men kort . Kan ju säga att jag är bra sugen, fast ändå inte alls sugen haha. Knäppt.
    Som ajg jag känner att jag vill nu emn jag måste vänta men när det väl är adgs kommer jag få riktig panik kommer vara panikslagen av att bli gravid igen.
    Det väl allt som ligger bakom då jag vet att ett snitt kommer att komma.
    Och räddlan av att nästa blir en storing

Undrar om det skulle finnas tabletter som gör att barn inte växer så stort ?
    Eller det kanske inte finns ?
    Jag vill föda vaginalt denna gången men sambon säger att han inte vill förlora mig och att det är dumt att ta vaginalt om det skulle bli stort barn och komplikationer.
    Han har ju sant.

FY jag vet inte vad jag vill :-/ska nog prata med någon om just min räddla.
    Alla minnen finns kvar efter amadeus men elias var allt kanon likom men det sitter kvar och försvinner inte bort.           
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Oj vad jag skriver känner en babbel käring i mig idag hahaha

Juste har ni problem med alla dessa kläder med era 2010 barn ?
    Jag har så himla mkt kläder till elias att jag måste ha en extra buro till honom han har ett stort skåp men det är så många kläder så jag vet inte vad jag ska göra med allt.
    Jag har redan tagit bort 2 stora sopsäckar med kläder upp till vinden i stl 80 och 86 och några 92:er som är små
         dyra kläder från PoP till o med dom är SMÅ !!!
    Vissa är stora vissa små hmm konstigt ..
    Så idag MÅSTE jag finna en skåp till honom som han ska ha.   

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-10-31 08:22:45 följande:
    Nej några tabletter tror jag inte finns, då hade ju ingen fått stora barn. Men det kanske är bra att bearbeta din rädsla. Om du verkligen vill föda vaginalt och får det efter två snitt kanske du får igångsättning ett par veckor tidigare så bebisen inte blir för stor. Det kanske slutar i snitt ändå men då har du iaf försökt, eller hur?
    Problemet är det jag skulle fda vaginalt med elias men läkaren sa att man inte får igångsättning inna BF och måste passera BF+1 hon säger att så e reglerna
    så det vågade jag inte vänta med då han skulle bli större.
    Hon skulle på BF+1 sätta igång mig men då fick jag panik
    Och jag kommer inte få innan då jag har gått över tiden med alla  och skulle ha gjort det med Elias med .
    Jag vill likom känna att jag gjort ett bra jobb med att få värkar och fått ut barnet men sammtidigt skrämmer allt mig.

Jag fattar inte varför dom blir stora jag blir lessen av att jag inte kan få föda normalt.
    Känner mig så okunnig så onormal bara.

Vem ska man kunna prata med en bm förstår likom inte alls.
    Har pratat med en bm innan som jag nu hade och hon bara skrattade och sa att jag skulle vara glad över att jag fick stora barn.

• 3 barns mamma84

Akutsnitt är väl värre än planeradsnitt ?

• 3 barns mamma84

Näh flickor nu får jag ta på elias kläder och ta mig ut.
    Tycka synd om mig dagen idag haha det regnar o e kallt.. 

• 3 barns mamma84
    MCooper skrev 2011-10-31 08:30:25 följande:
    Kan ju inte din historia 2barns, men antar att du fick snitt pga bebisens storlek? Du har säkert berättat tusen ggr så strunta i det om du inte pallar :)

Jag fick en hyfsat stor bebis vaginalt (5kg), och det funderar jag på en del inför nästa.
    Men som moma skriver så kanske man kan få till igångsättning tidigare om risken finns att det upprepar sig.

På tal om kläder så har vi motsatt problem.. Vi har knappt några kläder alls i de storlekarna han behöver nu, men väntar på födelsedag och julafton... :)
    Men ja jag vet att man kan föda vaginalt med 5 g bebisar men när jag födde dottern som bara var 4,1 g så gick hennes axel urled och jag svimmade uner förslossningen som lädde till komplikationer men ÄNDÅ var det något som gjort att jag vill igen.
    Man har aldrig kollat beckenet på mig alls :-/ inte efter amadeus häller som jag fick med snitt.
    Han låg ju på 5,8 g när han kom ut som lädde till att mina 2 barn kunde vara utan mamma idag.
    Så man har inte tagit mig så allvarligt.
    Efter Elias såg man att ''ja du får stora barn'' och läkaren sa på förlossningen att man INTE ger igångsättning innan BF utan man fåste passera BF +1 om det skulle vara innan skulle jag ha fött elias normalt men vågade inte passera tiden alls.    
  • 3 barns mamma84

Kläder aj herregud !!
    Massa kläder och vi köper och vi får ..
    Kan inte tacka nej häller ''vi har massa kläder vi kan tyvärr inte ta imot'' låter konstigt   

• 3 barns mamma84

Hmm får man typ åka till sverige för att få igångsättning eller gäller det ALLA ställen  att man inte får innan BF+1 ?
    Eller är det bara Dk som har så ?
    Norge då någon som vet ?  

• 3 barns mamma84
    MCooper skrev 2011-10-31 08:56:05 följande:
    2barns - aha, okej då förstår jag! En arbetskamrat till mig berättade en gång för mig om sitt trånga bäcken. Hon fick två barn med akutsnitt pga att bebisarna (normalstora) inte kunde "komma ut". Hon sa att hon aldrig fick några kontroller eller sådant heller. Kom ju som en överraskning för personalen även med barn nr 2.

Fy på dom barnmorskorna alltså man borde få göra bäcken mätning när man ser att barnet inte kan komma ut och är stor.
    Men när ebba föddes och hennes axel gick urled så står det klart och tydligt att det blev komplikationer men sen brydde man sig inte.
    När jag blev gravid igen så sa barnmorskan att det skulle vara omöjligt att nästa skulle bli så stor.
    Enligt mig var ebba liten.
    Så jag fick inga kontroller för än BF+8 då jag fick mitt första Tul .

Här i dk så gjorde man Tul v 35+5 och 8 dagar efter tog man honom ut men inte änns där blev jag frågad om becken mättning alls.

Måste man fråga själv om det ?        
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-10-31 08:41:15 följande:
    I sverige kan man få igångsättning innan BF. Känner jag folk som fått.

Ja jag hörde det på nyheterna. Nåt om jordbakterier i vattnet. Tur man bor på Orust, verkar jobbigt att koka vattnet innan användning.
    Okej ja jag har oxå hört det + igångsättning men sen får man inte igångsättning efter 2 snitt utan måste gå över tiden och så vänta på värkarna men det är ju farligt ju då tanke på att barn växer o gror i magen .

Oj vardå ? 
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !