Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Men alltså, du skyddar dig ju inte så skulle du bli gravid kan det väl ändå inte vara nån chock? Och om ni ändå ska försöka om 2 månader så gör det väl inget om du nu är gravid?

• Momalicious

Men diabetes kan ju liksom bara komma sådär poff. Jag blev laktosintolerant sådär supersnabbt bara. En dag tålde jag inte laktos bara. Så det är ju inte omöjligt. Och som lillsnurr skriver så blir det ju ingen skillnad på att barnet är stort om två månader, du verkar ju få rätt stora barn och du får ju snitt så det borde du ju inte oroa dig för. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    AnnaCL skrev 2012-01-08 22:33:29 följande:
    Hej på er alla!

Här har vi ett barn som är till låns om någon är sugen. Hon somnar lätt vid 20 och vaknar vi 22tiden och vill inte somna om utan först efter cirka 1,5 timmar vill hon sova igen. Jättehärligt när man vill ha vuxentid. Ändå sover hon bara en gång per dag och då cirka 90 minuter vi 12-tiden. Ska kanske försöka att väcka henne tidigare på morgonen imorgon då hon annars sover till cirka 9-9.30. Snälla säg att det är en fas som går över! 
    Stackare! Elliot är likadan vissa kvällar och det är ju såå tråkigt. Man vill ju få några timmar att bara vara liksom. Men det går säkert över, som allt annat med att vara småbarnsförälder :)
  • Momalicious

När räknar man det som att ett barn går? Elliot går jättelångt och mycket nu, säkert 30 steg. Han ställer sig även upp utan stöd. Han kan gå över trösklar och svänga. På bara ett par dagar har han utvecklats massor!

Bjussar på lite bilder på min fina pojke :)

Fina julklappen ifrån mormor. :) Min lilla pepparkaksgubbe hihi.

Badkillen!

Såhär kan man se ut om pappa lagt choklad på vardagsrumsbordet och glömt att en viss herre är klåfingrig haha.
  • Momalicious

Haha vad duktigt av Ronja :)

På torsdag ska vi äntligen på 1-årskontroll. Ser inte fram emot sprutorna men ska bli väldigt kul att se vikt och längd. :)

• Momalicious

Tror det är olika vad de lär sig först. Elliot har kunnat ställa sig upp utan stöd i typ två månader eller nåt. Det är dock den senaste veckan han lärt sig gå så mycket och ställa sig upp snabbt utan stöd.

• Momalicious

Jag tycker det räknas när dom går flera steg. Annars har ju Elliot kunnat gå i flera månader, när han tagit ett par steg. Men jag tycker inte det räknas. Nu går han mycket! :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !