Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-04-11 13:11:56 följande:
    Elliot har nu fått alla fyra hörntänderna samtidigt plus en till tand, så fem samtidigt. Han gick från åtta till 13 :p
    Nåt sånt för Loke med. Tre tänder o en hörntand samtidigt, ser nu ytterligare en hörntand på g ut! =)
    Såg nu att den tom kommit ut! Så nu har han 14 tänder. Dax o uppdatera hans bok! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-04-11 14:31:28 följande:
    Apropå det måste vi se till att få elliots journal överflyttad till vårt nya BVC. och boka tid för 18-månaders kontrollen om ett tag. Hur sjukt är det inte att våra barn blir två år i år?!
    Inte min Flört
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-04-11 23:19:48 följande:
    Nu har Agnes åkt ambulans för första gången i sitt liv. Jag var i stallet, då fick hon en så kraftig feberkramp att hon sluta andas och blev helt blå.. Niklas försökte få liv i henne genom att andas i munnen ( han är undersköterska och brandman så han vet vad och hur man gör) . Hon var helt okontaktbar :( så han ringde 112, medans dom var på väg vakna hon till liv.. När ambulansen kom så hade hon över 40 grader :( så hon och Niklas fick åka med ambulansen upp till barn akuten. Där fick hon två suppar (stavning?) och blev lite piggare. Jag åkte direkt dit efter stallet... Var på sjukan i 3 timmar och fick sen åka hem då låg hennes temp på 37,5 i alla fall, så bättre mår hon men var jätte trött.. Jag med så nu ska jag krypa ner hos henne i min säng.. God natt gott folk!
    Fy va läskigt! Bra att Niklas var lugn, är också usk:a men vet inte om jag skulle tänka på nånting om det hände Loke! =)
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2012-04-14 12:25:50 följande:

Råd sökes =)

Vad tycker ni tjejer....

Ellie har vart dålig hela veckan med feber, hosta som låter slemmigt, massa grön/gult snor, och inte ätit annat än lite gröt och välling.

Vanlig mat har jag bara lyckats "truga" i henne, 1-5 tsk, men det spyr hon upp, antagligen på grund av slemmet.

Idag är febern borta, men hon vill inte ha något att äta... har endast fått i henne en flaska välling på 210ml och lite gröt på hela dagen, hon är väldigt "tjurig" och inget är lixom bra...(hon somna för ca 30 min sedan, utmattad)

Tycker ni att jag ska ta med henne till akuten för bedömning, funderar på om det kan vara typ halsfluss nämligen, eller ska jag bra härda ut å ringa till VC på måndag?

Det låter som loke haft, han hade en infektion sa läkaren o sen fick han mollipect mot hostan.
  • LokesMammi

Hej! Var och festade med vänner från jobbet igår! Skit kul! Loke sov hos farmor, sambon ville sova en hel natt. hehe
    onepiece party o jag var den enda utan onepiece! Men skitakul var det det! Sov över hos värdinnan! Var ute på krogen en sväng o dansade lite. Det var tråkigt, för mkt folk!
    Drack vin o spela Kinect o åt pizza! Och färgade håret! känner mig som en ny människa! =)
    Men nu på kvällen så jobbade jag o tillbaka till allvaret! =) hehe

• LokesMammi
    Karttikeya skrev 2012-04-16 19:28:27 följande:
    Vad kul!! =) Gick dom ut o dansade i onepiece också? Hehe.

Lyxigt är ordet!

Jättekul var det! Hehe Ne det gjorde dom inte, man kommer inte in på krogen i onepiece! =)
  • LokesMammi
    Vincents mamma skrev 2012-04-17 14:27:08 följande:
    Hej hej! Nu har en lite eskimå flyttat in så nu är det typ 1-2 veckor innan jag vet hur det gick denna gång!
    Spännande! Håller tummen!
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 16:04:25 följande:
    Kul Vincent mamma :)

Vart på kontroll hos bm nu. Är i vecka 32 nu:) exakt 2 månader kvar tills liten beräknas komma :) allt såg bra ut förutom mitt järn värde som bara låg på 108, så nu måste jag äta järn oavsätt mina hemorojjder och att jag blir hård i magen :( men fick ett recept på bättre hemorojjd salva i alla fall så kanske får bukt på dem trots allt :D
    Bäbis ligger med huvudet ner i alla fall men inte fixerat än.
    Åh, va spännande! Va fort det gått! Säger jag till alla som väntar smått nu, men det gör verkligen det!
    När man själv väntade gick tiden så sakta! =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !