Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vi kommer att ''övningsköra i februari'' inget som då ska vara + på stickan men kan komma men vi ska
    ''köra igång på riktigt'' i Mars-April då jag vill ha en december bebis igen

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-12-27 14:13:06 följande:
    Varför vill du ha en till decemberbebis? Tänk om dom föds samma dag?
    Om man vill ha ett barn så bryr man nog inte på om det skulle komma samma dag eller så utan bara att edt skulle bli ett barn till värden av ren kärlek
  • 3 barns mamma84

Nu har man mina barn 2 veckor innan BF då dom blir stora.
    Men jag kommer att prata med barnmorskan och fråga om jag får gå till BF dagen och sen ta snitt.
    Men sen kan det bli en på 6000g men,men något man får helt änkelt ta.  

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-12-27 14:30:43 följande:
    Jag skulle inte vilja att det blev samma dag iaf. Inte så kul att dela sin födelsedag om man kan rå för det. Tänk om du får värkar på Elias födelsedag och dom måste ta ut barnet då liksom? Även om man får snitt kan man ju inte alltid bestämma när bebisen ska komma. Men du gör ju som du vill.

Men om det skulle hända så får det hända helt änkelt.
    Om jag vill ha en december bebis så vill jag ju ha det också
    Min kropp mår mkt bättre om det är kallt och magen är stor och svettet rinner men jackan går inte att stänga.
    Om det är varmt är det så jobbigt likom.

Jag kommer få snitt då jag gjort snitt 2 ggr.
    Man kommer inte låta mig föda vaginalt fast jag skulle kunna gjora det efter 2 snitt men tanke på att barnen inte blir normala och bara större så måste jag ta snitt 2 veckor innan.
    Sen vet man inte när mensen skulle komma i mars månad den kan komma innan och efter.
    Så den behöver inte komma 10 mars och jag får ägglossning redan 4 dagar efter.
    Så jag kan ha BF redan 1 december eller 30 december haha           
  • 3 barns mamma84

Ett barn är alltid välkommen vad det än blir för månads bebis Tungan ute
    När jag blev gravid med Ebba så blev jag bara gravid på första försöket fast det inte var någon försök alltså.
    Så hon föddes Juni månad.
    Sen var det att prova på ett till och amadeus blev till på en Augusti månad.
    Nu med Elias efter ett  MA tänkte man väl inte på vad det skulle bli för månads barn utan nu blev det en December Elias för oss.

Jag förstår dig inte Persikans vadå ''allas skulle''  vad är det för fel på December barn ??
    Om jag vill ha en december barn JA då vill jag ju ha det !
    Det är inte synd för någon vad det är för födelsedags månad för oss och barnen.
    Ja vi kör utan skydd men vi skyddar oss med att inte bli på smällen nu.
    I Februari ska vi (övningssköra) alltså ta in och se om det skulle bli eller inte bli.
    Men i Mars April ska vi försöka bli gravida då jag verkligen VILL ha en december bebis igen.     

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-12-27 17:36:07 följande:
    Hon menar väl att de flesta gillar inte att fylla sent på året. Du vet ju inte vad Elias kommer tycka om det när han blir äldre, eller hur?

Hur menar du att ni inte skyddar er men ändå skyddar er? Låter lite motsägelsefullt.
    Han tar inte in såsen precis !

Hmm ja ja vi säger väl så ..
    Jag är född 22 november jag är 27 år jag är inte lessen över att jag fyller år så sent.
    Tvärt om jag tycker synd om alla som fyller före mig och blir äldre innan.   
  • 3 barns mamma84

Så sluta nu.
    Jag vill ha en december bebis och då ska jag väl inte tycka det är synd om barnet barnet har väl lika mkt rätt att vara älskad för det.
    Om man vill ha ett barn tänker man inte på när den födds utan den är alltid välkommen oav årstid.  

• 3 barns mamma84

moma: det var klumpigt sagt enligt mig bara.

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-12-27 17:47:54 följande:
    Vad är det som är klumpigt sagt? Jag har flera vänner som fyller år på jul och nyår och ingen av dom har tyckt det varit kul.

Skaffa barn när du vill, det är knappast något jag bryr mig om. Jag har bara sagt att JAG inte vill ha ett till barn i december. Och ja, det är väl klart barnen blir älskade oavsett årstid men jag tänker på att jag inte vill ha ett till barn i december och kan jag bestämma kommer det inte bli så heller. Herregud.

Att ha avbrutet samlag är dessutom inte en säker metod.

SLUTA !!
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-12-27 21:05:35 följande:
    Varför skulle det va nåt fel på decbarn? Hur tolkar du saker egentligen?
    Det är faktiskt så att de flesta inte vill fylla år i december bla för att man är alltid yngst och att firandet lätt flyter ihop med julstöket och risken finns ju att man får färre presenter än nån som fyller på sommaren ;). Det blir också väldigt lång väntan när allt roligt händer i december.
    Nu har jag redan ett decemberbarn och hade stort flyt när han inte föddes på julafton eller nyårsafton, nästa gång skulle det även va Antons födelsedag att undvika.
    Sen är det så att jag gärna koncentrerar mig på julen när den kommer istället för att även stressa över en födelsedag.

Detta menade jag med "för allas skull", alltså min familjs skull inte hela världens skull

Det är väldigt skönt att jag inte tänker som dig här.
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !