Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Stronza simpatica skrev 2011-10-29 22:21:19 följande:
    April barn: lustigt det där, eftersom alla bm alltid säger att desto sämre man mår desto hälsosammare är bebisen!
    Vilken ve fick du Ma i?:(
    Ja väldigt konstigt, bebisen hade dött vecka 8 men vi fick inte reda på det förens vecka 18 Rynkar på näsan Men jag tror inte alls det stämmer, det är ju hormoner som gör att man blir illamående och man har väl inte mer hormoner eller känsligare kropp för att det är en lyckad grav? Eller jag kanske har fel Glad
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-10-30 00:05:02 följande:
    Ja jag vet inte men det är flera som sagt det till mig, att det är ett tecken på att bebisen är frisk. Men sånt vet man nog aldrig men om barnet hade dött i ve 8 slutade du inte må dåligt då senare?
    Nej jag slutade inte må dåligt förens vecka 10+ ungefär, och då tänkte jag ju inte på det eftersom de brukar gå över runt då. .. :/
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-10-30 11:13:26 följande:
    Hur går det för sig då aprilbarn? Försöker ni?
    Japp vi försöker för fullt här hemma, hade så oregelbunden mens så jag köpte äl test som visade äl den 8e okt. Men jag testade negativt vid bim för en vecka sen men har fortfarande inte fått mens så jag antar jag är låghormonare, men ska inte testa förens den 7e nov igen orkar inte slösa bort mer negativa test Skrattande Men jag tror att det tagit sig nu, känns ju som att jag borde fått mens vid det här laget annars Tungan ute
  • April barn
    toksnippa skrev 2011-10-30 11:37:25 följande:
    Går allt vägen så blir Mileon storbror i Juni, ska på vul för att kolla upp att allt är bra om någon vecka  och då även få korrekt BF.
    Grattis vad kul Skrattande
  • April barn

Känns som att nästan hälften av oss är eller försöker bli gravida igen, jättekul ju att vi får lika igen Skrattande

• April barn

Ojoj vad ni skriver, jag gillar vår bvc sköterska hon säger inte så mycket om man inte frågar och då säger hon oftast att ni gör som ni vill. Men jag är väldigt sälvsäker och struntar oftast i vad bvc och livsmedelsverket har för rekomendationer livs.. tycker jag är rena skämtet :/ Marcus får också bitar av frukt och grönsaker som han gnager i sig utan problem, är bitarna för stora spottar han ut dem :)

Blir så sur och besviken testade neg imorse igen 3 veckor efter äl testet visat positivt så jag har fått falska positiva äl test och har nu ingen aning om när äl inträffat/inträffar Rynkar på näsan vilken otur är inte det då ? :( Tur vi har haft ganska regelbundet sex iaf.. Åhhh ........ :(  

• April barn

Tack för lyckönskningarna ;) ännu har jag inte fått mens så det är bara att testa en gång i veckan Skrattande

Vi kollade inte könet första gången och har inte tänkt göra det nu heller, tycker det var så underbart att äntligen få se det när han kom ut, kläder spelar absolut ingen roll vi använder ju rosa kläder, strumpbyxor you name it till Marcus herregud det är bara kläder så vilket kön det bli nästa gång spelar ingen roll, vi har berg av kläder hemma så det finns till kommande barn i alla olika färger och former, jag är ju förövrigt kär i rött så det är mycket röda kläder hemma Skrattande Jag har väldigt svårt att förstå när man åker och köper nya möbler och kläder bara för att barn nr 2 blev av motsatt kön, herregud finns det inte vettigare saker att lägga pengarna på? Eller så kan man ha neutrala färger från början om man tycker det är viktigt Glad

• April barn

Härlig bild smurfen Skrattande

Jag älskar också att vara mammaledig känns jätteskönt att vara hemma med Marcus i ett helt år till, det enda jag kan känna är att det är lite svrårt att hitta på saker, blir mest ut i skogen eller öppna förskolan, några andra som har bra tips? Glad 

• April barn
    ÄlskarMina skrev 2011-11-02 09:39:20 följande:
    Ang. Trådstarten..är ju en hel del som blivit missade. Kanske inte behövt skriva upp alla barn? Kommer ju trilla in många fler allteftersom. Men det är kanske svårt att ändra?
    Jag har sparat de nya och har tänktuppdatera tråden en gång så får det vara bra sen :) Men skulle behöva lite mer uppgifter av Ryder :)
    LillSnurr82 skrev 2011-11-02 09:11:01 följande:
    Så nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning.. Den 9/12 kl 10.00 ska då även göra testerna för KUB-testet. Sen fick jag ultraljud den 16/12 kl 15.00. Lääääängtar :)
    Åhh vad mysigt Kyss
    Jag har kommit fram till att jag nog efter förlossningen fått en cykel på 6 veckor ist för 4 allt stämmer då, har alltså inte BIM förens den 12 Skrattande

Barn som får flera språk brukar oftast prata senare, men det är ju inget konstigt Skrattande
    Stronza simpatica skrev 2011-11-02 09:54:35 följande:
    Älskarnova: Gud vad sött!:)

Oliver kan inte säga något ord klart och tydligt ännu:/! Han pratar hela tiden men inte då man förstår något. Undra om det beror på att han får höra två olika språk hela tiden?
  • April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-11-02 12:08:30 följande:
    KUB gör man i v 12-13. Lill-snurr får jag vara nyfiken och fråga varför, du är väl ganska ung?
    Erbjuder dem inte alla kub test idag?
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !