Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Du är så duktiga Malin!! Fortsätt kämpa vidare Skrattande

Jag har också gått ner lite nu, ca 2 kg än så länge men vill ner ungefär 5-6kg till nu när jag ska vara gravid igen...
    Jag har kört på lite kvällsmat och en långpromenad om dagen, samt absolut inga godsaker mer än vid kalas osv. Det har funkat bra, 2kg på 2 veckor ungefär Glad

? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011?
  • April barn
    Anairda skrev 2012-04-20 13:14:17 följande:
    Jag har idétorka! Vad ska jag laga till middag? =) Tips tjejer, och Stronza simpatica nej, inte kaka =)
    Hemgjorda fiskpinnar med potatismos och gräddsås, eller quorngryta med pasta. Det två av våra favoriter Skrattande
  • April barn
    Anairda skrev 2012-04-20 21:23:57 följande:
    Massa gott! =) Själv äter vi lagad mat en gång om dagen! Så lunch fick lillan på dagis. Hon får iaf lagad mat två ggr.
    Det gör vi också, lagar bara mat mitt på dagen, så gör vi lite lättare senare på em/kväll :)
    AnnaCL skrev 2012-04-20 21:21:14 följande:
    Ibland är det svårt att hålla sig för skratt.
    Hittade Elsa med en väska hängande runt halsen. Frågade vart hon skulle och hon svarar utan betänketid:
    "Stan, å fika". Sedan gick hon till hallen och tog på sig skorna. Fel fot, men tappert jobbat. Det är kul att vara hemma med henne nu, det är så mycket som kommer ut ur den där munnen.

Men vad mysigt Skrattande Marcus har också börjat säga sådana meningar som, Ja mamma hoppa (jag vill hoppa ner från det) mest är det två ord som han sätter ihop till massa saker.
    Jag får ofta höra: Nej ajaj mamma! haha :)
  • April barn

Haha förut idag när vi var hos en vän och hennes son och lekte lite så hade Marcus en sådan där bobby car han grejade med. Han hade lagt den ner så sitsen åkte ut hela tiden, och han satt i tio minuter och var helt vansinnig och skrek nej, sluta, ajaj till sitsen som hela tiden åkte ut tillbaka efter han tryckt in den. Svårt att förklara i text men jag skrattade så jag grät Skrattande

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2012-04-20 21:43:01 följande:
    Agnes brukar ofta säga till oss men oftast hunden att vara tyst.. Haha så kul när hunden skäller eller bara gnäller så tittar hon argt på honom och fräser tyst!! :) Barn är ju för härliga.. Tar till sig saker de hör och ser fort alltså.
    Haha men vad gulligt, ja det är så kul att höra när de verkligen blir arga :)
    I morse när vi vaknade så satte sig Marcus upp och pekade på Martin och sa: Nej dumma pappa! Haha åh jag kunde inte hålla mig för skratt även fast man kanske inte får säga så Tungan ute
  • April barn

Nej inte testat mer än, inge mens heller. Ska ha BIM allra senast den 29 April men ska testa på min födelsedag den 25e, då lovar jag att uppdatera igen Glad

• April barn

Tack, ja jag har inte tänkt på det förut, men nu har vi faktiskt försökt få syskon sedan juli förra året Obestämd Men det ska ju stanna kvar sedan också ...

Haha jasså du tänker så du Moma, ganska smart kanske Flört Vi har ju jag och Martin den 18e och 25e April så blir det ju perfekt med ett barn 8 dec och ett direkt efter jul det är ju dumt att sprida ut födelsedagarna haha, nja jag hade ju helst velat få ett nu i april men just nu får den komma när den vill bara den kommer Glad Ska iaf försöka  få till trean till april/maj Tungan ute

• April barn

Nej nu ska vi alldeles strax kalasa på choklad och vanilj cupcakes samt hemgjord jordgubbs och citronglass Solig

• April barn
    toksnippa skrev 2012-04-21 14:59:17 följande:
    Håller tummarna April barn!

Vi fick ju MA i vintras och inte kommit igång ännu med syskonförsöken (IVF) pga strul med kroppen först och sedan har vi uppdaterat obligatoriska smittskyddsprover - nästa vecka får vi klartecken att börja så då hinner vi med åtminstone ett försök innan kliniken stänger.
    Tack alla, det känns som det borde ha tagit sig men jag vill inte hoppas för mycket dår blir jag bara mer besviken om jag haft fel.

Urs vad tråkigt, samtidigt med oss då, jag hade också jätte mycket strul med kroppen efter...

Gud vad spännande, hoppas verkligen att nästa pyre vill stanna kvar då! Glad
  • April barn
    Stronza simpatica skrev 2012-04-22 02:25:10 följande:
    Oliver har nu först sin sjunde tand som är påväg ut. Är han den enda som har så få??
    Marcus har bara 7 tänder och inga fler på G, fyra uppe och tre nere Glad

Jösse jag vet inte hur Marcus kan ha så mycket energi (jag var dock exakt lika när jag var barn) han gick upp 07.15 igår och eftersom vi skulle ha kalas och så under dagen lät jag honom sova en timme på dagen.. sedan hade vi kalas och efter kalaset gick vi ut på promenad och var ute och lekte i 2,5 timmar ändå så  v ä g r a d e  han att sova innan 21.30 vi låg i sängen en timme då han bara ville prata och gosa innan jag gav upp och gick ut med han i soffan, helt sjukt för att bara vara 16 månader tycker jag haha Glad
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !