Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

För ett år sedan var vi påväg in till förlossningen. Det var massvis med snö och nästan 20 minusgrader. Nu är det grönt, plusgrader och regn. Åh, jag vill vara gravid igen!

• Momalicious

Vad kul! Verkar vara många som har bestämt att man ska försöka på syskon nu :) "Akta" dig för april om du har äl tidigt i månaden Linn, annars blir det ett decemberbarn. Elliot är tillverkad 9:onde april ;)

• Momalicious

Elliot tackar så mycket. Jag ska baka muffins och göra dom som små minitårtor tänkte jag. Med chokladmousse och hallonmousse i. Har gjort fyllningarna redan och de blev goda :) sen kommer våra föräldrar och firar Elliot lite. Vi ska ha kalas i januari nån gång :)

• Momalicious

Ja? Jag sa bara att april inte är nån säker månad om man inte vill ha ett till decemberbarn. Och det är det ju inte, eftersom Elliot är tillverkad då.

• Momalicious

Thegoddess: om jag fått välja hade jag också velat ha ett lite enklare barm nästa gång. Men bi får väl hoppas bara :)

• Momalicious

Jag skulle inte vilja att det blev samma dag iaf. Inte så kul att dela sin födelsedag om man kan rå för det. Tänk om du får värkar på Elias födelsedag och dom måste ta ut barnet då liksom? Även om man får snitt kan man ju inte alltid bestämma när bebisen ska komma. Men du gör ju som du vill.

• Momalicious

Nej samma här. Nästa skulle jag vilja ha, om man fick välja helt fritt, i augusti/september/oktober.

• Momalicious

Jag tänker mer smart planering haha. Vill försöka planera så nästa bebis kommer under eller precis efter sommarlovet så jag slipper avbryta studierna mitt i och dessutom få några månader att vila innan den kommer och dessutom vill jag inte få bebis precis innan eller mitt i sommaren, vill kunna bada utan att tänka på avslag, nyföding eller degmage ;) när bebisen fyller år spelar ju inte så stor roll, vi har ju redan en som vi lyckats få på sämsta möjliga tid haha :D

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !