Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Undrar detsamma är du gravid??
Fy faan vad drygt det är att packa..*suck* tar aldrig slut känns det som..
Undrar detsamma är du gravid??
Fy faan vad drygt det är att packa..*suck* tar aldrig slut känns det som..
Agnes får bara ha napp när hon ska sova, när vi myser innan hon ska sova och när hon precis vaknat. Annars tror jag ej på napp..
Nässelutslag kan man få av mycket. Ser ut som sånna. Så kan vara från pencelinen då ska du ju åka in så du får något annat.
Hoppas alla barn blir friska snart !
Tjoho i morgon flyttar vi :) :)
I natt fick Agnes sova i sitt egna rum för första gången. Gick kanon:D var inne hos henne vid 4.20 då hörde jag henne, då satt hon upp i sängen och var ledsen men sov ( mardrömmar) la henne igen med snutte och napp och jag gick och la mig i min säng. Nu hörde jag henne 7.30 igen sitta och prata i rummet, går dit där sitter hon i bara blöja ,pyjamasen har hon klätt av sig :) och har precis lagt en bajs :)
Bytte om på henne och sen kom Niklas hem från jobbet(han har jobbat natt). Så skönt att hon sov bra när jag var ensam med henne i natt.
Dock har jag inte sovit bra, vaknat av huvudvärk (som jag haft typ varje natt nu i en veckas tid)att jag är kissnödig o törstig.. Skit! Varför huvudvärk kvällar och nätter för??
Börjat svullna om händerna med nu oxå :( kanske huvudvärken har med graviditeten att göra oxå??
Nu ska jag gå upp äta frukost och göra oss klara för sen ska Agnes och jag till skogen och grilla korv med kompisar :) finns även en stor lekpark där och som ett litet zoo (?) med getter, fåglar, hästar åsnor, kaniner osv för barnen att titta på.. Gratis! :) så kan inte bli bättre.. Gångavstånd dit oxå.. Hoppas bara Inte det är för kallt ute..
Inne och läser men massa att göra nu när vi flyttat. Plus att sambon typ får jobba natt jämt som betyder att inget hinns med, går i snigel fart känns det som. När han kommer hem från jobbet vid 7.30 går jag och Agnes upp.. När han vaknar vid 13-14 åker jag till hästen.. När jag kommer hem hinner vi typ äta sen går han och sover till 19-20 typ och sen åker han och jobbar :(
Känns som inget blir gjort här hemma och som om man är ensamstående :( skit deppigt.. Jätte känslig just nu oxå och gråter för inget :(:(
Ja det är skit trist när de jobbar natt.. Men men.. Nu jobbar han i natt sen tror jag han skulle vara helt ledigt i 8-9 dagar så får tänka på det när han måste jobba..
Så där nu är alla flyttkartonger uppackade:) gardinstänger uppsatta, ska hämta ut nya gardiner i morgon som kommit som jag beställt (tvungen köpa nya då det är så högt i tak här så mina gamla gardiner är för korta). Väntar på matsalsbord +6 stolar vi beställt till vardagsrummet som förhoppningsvis kommer i veckan. Agnes rum är i princip klart, har köpt nya möbler till henne och så. Ska bara upp gardiner och tavlor och så ska vi hitta nån passande matta. Har ljusgrönt och rosa som färg i hennes rum, så vi är ute efter nån ljusgrön matta.
Så jävla skönt att ha kommit iordning lite i alla fall :)
Blir nog Ikea nån dag i helgen eller nästa vecka igen för lite mer nya inköp :)
Haha vi har ett gigantiskt vardagsrum/tv-rum och eftersom vi inte fått matsalsmöblerna ännu så är halva rummet helt tomt. Så Agnes kör sin Bobby car för fullt där och as garvar!! Värsta motorbanan här nu! :D
Kan försäkringskassan fixa sidan snart så man kan anmäla föräldrar penning!! Blir galen, kommer ju inte hinna få några pengar ju.. Står att det ska vara klart den 23/3 och jag ska få min utbetalning 27/3 kommer ju aldrig gå! Finns det nåt annat sätt att anmäla dagar på?
Jag hatar att ha stökigt och oordning! Så vill få allt klart gärna i går typ. Lite av ett städfreak!
Jag har katt. Doris :) en grå kastrerad honkatt. Funkar bra med Agnes. Doris kan tycka att Agnes är lite hårdhänt men då går hon bara iväg. Aldrig rivits eller bits. Har ju även hund och det funkar minst lika bra där.
Agnes älskar alla djur!