-
What !?! Fan vad dåligt, jag fick betala 200:- sist jag var på vårdcentralen och skulle ta blodprov och ska betala mellan 300-500:- för tandläkarbesöket nu de hade tydligen ändrat åldern eller något sådant, fattade inte....Momalicious skrev 2012-02-17 12:30:00 följande:Nä men va? Jag är ju äldre än dig och jag betalar inte :O fritt fram tills året jag fyller 23.
-
Nä från det år man fyller 20 är det man betalar, jag fyller ju 20 nu i April ...
www.1177.se/Varmland/Regler-och-rattigheter/Tandvard-nar-man-ar-over-20-ar---statligt-tandvardsstod/
-
Nej vårdcentralen är inte privat men tandläkaren är det.. Tyckte hon på vårdcentralen sa något om att de höjt priset.. Ja suck jag har ingen aning :)Momalicious skrev 2012-02-17 12:41:36 följande:Betalar bara 100:- på vårdcentralen. Men går du hos privat tandläkare/vårdcentral? Då kan det ju vara lite annorlunda.
-
Har varit i kontakt med gynmottagningen här två gånger men de tycker inte detta är ett dugg konstigt utan tycker jag ska vänta någon månad till och se om det slutar.... Mitt första MA så blödde jag bara 2 veckor som mens och sen var det slut också kom äl och mens som vanligt för mig med ...3 barns mamma84 skrev 2012-02-17 20:13:03 följande:Hmm låter konstigt . jag har bara fått MA och då har jag blött som normal mens i 7 dagar sen över och sen kommer ägglossningen som den ska .
Du borde söka upp dig till läkaren .
Och någon mens var det inte som kom naturligtvis, bara småblödningarna som ändrat sig och skiftat i klarrött ... Lite mensvärk har jag också till och från.. Vet inte vad som händer alls nu .. -
Nej inte nu, tog ett den 7e feb som var neg, men är säker på att jag inte är gravid för det är verkligen mensvärk jag har (inte växtvärk) känner jätteväl skillnad på dem. Men mensen vill lixom inte komma igång ... Verkar som det ökat lite idag så kanske kanske så kommer den igång sakta men säkert.. Sen fattas det väl bara att den ska krångla efter också ....3 barns mamma84 skrev 2012-02-17 20:23:18 följande:har du gjort ett ytligare gravtest ?
-
Nej men fy, förstår att det måste vara helt fruktansvärt jobbigt Ludi :( Hoppas allt blir bättre ock skriv på om det känns bättre. Kram
-
HÄRLIGT !! Det snöade lite här häromdagen den enda dagen det var några minus haha .. Men det blev fort plus igen så nu ligger det på +1-2 grader och är slask här. Men snart så kommer våren, den årstiden jag gillar mest3 barns mamma84 skrev 2012-02-19 14:01:44 följande:
Sååååå här mkt sn har vi just nu och + 6 grader minst så man kan vara ute utan jacka och utan att frysa och solen bara värmer och lyser
Nej fy mammasmurfen vad hemskt :( Tänkte också på polisen kan man inte ringa dem? Om tingsrätten ändå bestämt att det är hos dig han ska vara.... -
Åh skulle vara jättespännande men vi har bara gratisutbudet ;)3 barns mamma84 skrev 2012-02-19 19:13:10 följande:Till oss som vill se så rekomenterar jag ett se klockan 22.00 på descovery då det handlar om hur ett barn blir till osv och födsel den ska jag och mannen se
Fyy var det någon som såg Sofias änglar på kanal 5 ikväll? Var en man som råkat backa över sin 2 årige son på garageuppfarten när han skulle åka så han dog Jag kan inte ens föreställa mig hur dåligt han måste må -
Ja verkligen starkt av dem, jag vet inte om jag skulle kunna se på sambon igen om han kört över Marcus, börjar nästan gråta bara av tanken
Sådana saker som gör att man verkligen är försiktig när man kör..
-
Vad roligt Linn grattis, härligt med hus som man kan göra som man vill
Urs jag har sådan dödsångest hela tiden, helt sjukt fattar inte ens själv varför jag mår så dåligt över det. Men jag kan inte sluta tänka på att jag en dag inte kommer finnas mer och det gör mig jätteledsen