Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Anton äter mat vid 17-18 sen välling med 2 dl välling, sort spelar ingen roll, innan 19 då han oftast lägger sig. Sen äter han frukost vid 8.

2barns: vad menar hon med att du ska återkomma om du inte får mens? Du har ju haft mens, visst kortare än vanligt men ändå mens.

Man blir ju helt slut av att jobba! Mamma har hjälpt mig med Anton 2 nätter men i morse ville han till mig 4.50 då mamma skulle till jobbet. Kul tid att bli väckt på när man ska upp 50 min senare :P. Nu är han hos pappa till fredag men jag fasar för när jag ska ha honom själv på nätterna och sen gå upp så tidigt och jobba hela dagen, blir nog till att lägga sig samtidigt som Anton..

• Mama Jessie

Antons sömn har blivit lite bättre än vad den var för ett tag sen men sen dess har också 2 tänder kommit upp så jag tror väl att det beror mer på det än omega 3:n, men vi kör på så får vi se

• Mama Jessie

Inte kan dom väl få ut 79 bebisar under en dag på EN förlossningsavdelning? Det var inte 79:e bebisen det året:)?
    I Halmstad föddes 7 barn samma dag och det är många för den tiden på året och som normal dag på sommaren typ och då är Halmstad ändå rätt poppis.

• Mama Jessie

Gud vad spännande läsning det var här, haha!
    Förstår din chock moma och din besvikelse:). Men vad konstigt att första testet blev positivt när du tom drömt om det och allt, himla skumt, strecket såg ju riktigt ut. Vad säger mannen om din testdag;)?

• Mama Jessie

Anton har helt plötsligt 8 tänder istället för 4, råkade se dom när han skrek ;). 2 jämte dom uppe i mitten och 2 hörntänder, sen fick jag inte se mer men det såg ut som att det snart kommer fler:). Han kan inte haft så ont av dessa för jag var inte beredd på att se nya tänder där inne.

• Mama Jessie

Antons stol är så trång så där får han kämpa om han ska upp;). Sitter han i en Ikea-stol däremot tar han sig nog upp om han vill:)

• Mama Jessie

Moma, har du tagit nåt nytt test idag eller?

• Mama Jessie

Carina heter hon. Suzzy hade skrivit en arg fb-status inatt när Loke inte ville sluta skrika och detta gick Carina igång på, blev många kommentarer där det var Carina mot resten;)

• Mama Jessie

Skönt att kalaset blev lyckat:).

Jag tror vi alla vet att du inte menade bokstavligt vad du skrev på fb:). Frustrerade blir vi alla

• Mama Jessie

Anton är fortfarande inte intresserad av att gå själv, förstår inte varför för han är jätteduktig bara han får hålla ett finger eller nåt:). Men klättra försöker han sig gärna sig på och kör runt med sin Bobby car.
    Han har verkligen förändrats på senaste tiden, känns mindre och mindre som en bebis. Han förstår så himla mycket, kan tom nästan äta själv med sked så förhoppningsvis ska det gå bra att äta på dagis också:)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !