Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
![Rynkar på näsan Rynkar på näsan](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Jag kan inte svar mer exakt vad som finns i mer än det vanliga som finns i de flesta blöjor i affären tex lotion, klorblekningsmedel, parfym ibland mfl. Men det är ju som med det mesta, billiga varor behöver inte genomgå hårda (dyra) kontroller om vad varan innehåller.
Du kör naturligt vis på det som passar er, säger bara att jag inte skulle använda det hälsa är viktigare än ekonomi för mig
Nej direkt livsfarligt är det ju inte, men ohälsosamt är ju en annan sak. Finns hur mycket skadliga ämnen som helst bara i maten vi får köpa och äta i affären så blöjorna är inte sämre de
Jaja alla köper och använder det som passar dem bäst såklart
Nej nej smuts och djur tycker jag inte man ska noja över, men kemikalier och tillsatser är jag stenhård på. Men det är två helt olika saker tycker jag iaf
Nej alla gör ju olika, jag är jätteintresserad av ekologi och mat osv så jag har ju läst och "fördjupat" mig så himla mycket och när man är medveten är det svårt att inte bry sig längre