Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Så äntligen nu börjar elias hos dagmamman 1 december jag har samtal hos dagmamman 24/11 om allt och om elias nu är det jobbsökande som gäller

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2011-11-16 07:16:13 följande:
    NU hittade jag hit. Mitt lösen har krånglat!
    HEJ allihop! =) 

Välkommen tillbaks
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-11-15 21:41:53 följande:
    Hur de som har barn med någon annan än pappan till decemberbebisen :)

Om det är skillnad på barnen o hur det funkar?
    Jag har en annan pappa till ebba och samma pappa till amadeus och elias .
    Det fungerar jätte bra
    Sambon har ebba som sin egna redan när hon var 2 veckor gammal  
  • 3 barns mamma84

Juste jag skrev inlägg men min dator var cp så den vägrade skicka ..
    Igår var vi hos tandläkaren och ja allt gick bra.
    Men amadeus tänder hans käke är sne så han biter X och inte U som vi alla gör.
    Få se vad dom nu kommer att göra.
    Sen är hans tand (mjölktand lös) men han får inte tappa den än då den tanden som ska komma inte är redo än så nu får vi inte ge honom hårda saker för o hoppas på att tanden sätter sig fast igen.

Och elias har fått tid till tandläkaren 6 januari      

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-11-16 12:33:42 följande:
    2barns: hade du inget jobb innan du blev mammaledig som du kan gå tillbaka till?

Själv tänker jag börja plugga till förskole lärare efter att jag vart klar mammaledig med liten som är på väg. Men det är ju ett tag kvar :) VÄGRAR gå tillbaka till mitt jobb.. Usch !

Hoppas du hittar något bra och roligt jobb! Finns det mycket jobb i Danmark?
    Jag hade på ett äldreboände vet inte om jag ska gå tillbaks det är så tufft likom att hålla upp och tvätta och mata det är ett tuft och hårt arbete.
    Så jag trivdes inte så bra där häller faktist.
    Så jag funderar på att ta ett butiks jobb nu och sen kanske jobba på äldreboände extra på kvällarna om det skulle fungera likom.

Det finns många jobb och utbildningar är.
    Jag ville ta utbildningen till fotograf men jag inser att det är inte värt faktist då det är många år + praktik så jag orkar faktist inte.
    När jag har gjort alla barn jag vill ha så tar jag utbildningen men nu är det jobb som får ta mig.      
  • 3 barns mamma84
    LinnV skrev 2011-11-16 12:33:46 följande:
    Såhär ska tråden vara hela tiden tycker jag. Precis såhär var den ju förut. Alla ger varandra peppning och stöd Jag blir tom glad när jag läser nu! 

Sixten somnade 21.30 (två timmar senare än vanligt) vaknade flera gånger, åt två flaskor välling. Gnällde och hade sig, vaknade sen vid 7 när jag och Lina satt och åt frukost, jag går upp 6.20... Sen efter vi lämnat Lina i skolan gick vi till ÖF, är 6-18 månader onsdag fm. Sixten busade järnet i två timmar, han älskar att vara där, när vi gick hem så somnade han i vagnen direkt, han var helt slut  

Jepp såhär ska det vara
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2011-11-16 12:33:10 följande:
    Tack =) Skönt att man är välkommen trots månaders frånvaro! Fattar knappt att våra små faktiskt närmar sig året! Hur galet är det inte? 

Är det många små sötnosar som börjat gå? Visst är det en härlig period nu! Jag är så glad att jag ska vara hemma så länge till. Gud vad jag ska njuta!

Sitter med sjukaste nojjan. Har den ungefär hela tiden iofs. Är skengravid. Börjar bli lite löjligt. Testade för en vecka sen, negativt som vanligt. Men har molvärk och stickningar i brösten. Beställde nya test idag.
    Vi skyddar inte oss, planerar inte syskon..men det som händer, ja det händer... Så blir det syskon så blir det. Men jag har inte fått min mens än..På 3år och 8månader har jag haft mens 1 gång. Därför blir man lite av en testoman! Vet ju liksom inte när jag har mens eller om jag har ägglossning.. ;)  

Någon som väntar ny bebis redan? 
    Jobbigt att inte ha mens men hur är det med ägglossningen då när du inte har mens ?
    Min kompis hade inte mens på flera år + överviktig.
    När hon var hos läkaren sa dom att hon hade en ägg som var helt okej.
    Men man visste inte hur det skulle bli för det skulle vara svårt o bli gravid.
    Hon fick äta tabletter som skulle ge henne mens.
    Detta åt hon dagligen och mensen kom.
    Nu var det bara att föröka bli gravid men varje gång var det problem.
    Men när jag sen väntade amadeus skulle hon och jag äta på kebbab stället och hon säger att hon hade hunger trött och ingen mens.
    Jag sa men då borde du testa dig för ajg tror du är gravid.
    Hon bara NEJ DÅ haha jag har ingen mens på flera år så då han jag inte bli gravid.
    Samma kväll ringer hon gråtandes och panikslagen och lycklig hon var GRAVID    
  • 3 barns mamma84

Igår trodde jag att jag innbillade mig men nopp jag hade rätt elias sa Gå igår hahaha
    Sen sa han gå gå gå helatiden och när han krypte medans jag lagade mat haha så sa han GÅ GÅ GÅ åååh mammas plutt
    Sen kan han säga MJAU hihi
    Han härmar mkt nu    

• 3 barns mamma84

Jag blev så glad nyss brosan hade skickat ett födelsedagskort till mig.
    För första gången likom.
    Detta var hans sista kort från sverige nästa gång skulle kostet komma från Australien
    Hihi han ska ju flytta dit nu i december till hans flickvän

Andra kostet kom fram pappas fru och pappa

• 3 barns mamma84

Kortet skulle det stå

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !