Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Idag när jag skulle tvätta golvet ja jag säger bara herregud man svettas och svettas för att försöka snabba på sig innan busungen kommer och ska ställa sig upp å tvätthinken och blöta ner sig med allt vatten.
    Jag lyfter upp hinken men han ställer sig bara upp på mina ben och vill ha vattnet men om jag inte ger honom blöta ner sig så blir han så arg
    Så jag måste likom sätta honom på stolen för att han ska vara där mendans jag gör det klart.

Igår fann jag honom inne på toan han hade tagit all toapapper ner på golvet lekt med vattnet och lekt med toa borsten och krypit till duch stället och försökt att ta och öppna shampoo flaskorna och leker med vattnet.

''Pustar ut'' han är JÄTTE VILD av sig       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    April barn skrev 2011-11-14 22:59:41 följande:
    Jag menar det du skrev om cykeln, även fast du tycker endel var hårda hjälper det inte att hånas.

Marcus gör också sånna där gulliga saker eller så gallskriker han och kastar sig i backen... :)

Haha men jag tyckte det var så roligt med cykeln bara
    Ljuger ju inte han kan men om några år

*Skrattar*

HIhi slänger sig bakåt ja jepp men då ska han vara riktig lessen och arg om man skulle säga till honom.
    Men sista tiden tycker jag faktist att han blivit jätte vild kan tro att det är tråtts på G          
  • 3 barns mamma84
    Drömmeråååh vad ska man hitta på nu sover alla
    Hhi
  • 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2011-11-14 23:18:34 följande:
    Jag gillar att fråga saker, hur ni gör med mjölken, vilka vinterkläder ni ska köpa, vad de gillar att käka, vad som är kul för våra småttingar. Skicka grattis när det händer roliga saker i livet, beklaga tråkigheterna och skicka kramar. Dela oro. Få veta hur det går för L, E, V, M, M, E, A, E, O , ja hela gänget. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Tråkigt att det är hårda diskussioner. Hoppas det kommer att finnas kvar en tråd där man kan få prata vidare. Det skrivs mycket klokheter här ibland. Kanske lite mindre av det idag dockFlört
    Håller med dig om det du skriver .. idag har det bara varit massa påhopp
  • 3 barns mamma84

Kommer att igorera vissa folk i tråden från och med nu .

• 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2011-11-15 00:28:25 följande:

Här har vi haft en jobbig kväll. Elsa har haft konstigt i magen och hennes rapar har luktat äggfis. Stackarn. Håller på att få sin tredje tand nu så det kanske är det som spökar. Sedan har hon ju käkat kattmat i förrgår lilla fräschingen. Nu sover hon äntligen i alla fall. Hugaligen.

uurk känner igen detta.
    Fast hela vår familje hade just detta magproblem som sen var rapar som luktade prutt ..
    äckligt !!

Hoppas flickan din mår snart bättre låter jobbigt att ha ont i magen osv
    HIhi kattmat jepp som elias kan käkar torrfoder guff guff       
  • 3 barns mamma84

Ingen bra bild så han inte står still men ja NU ser ni vad vi har gjort !
  • 3 barns mamma84

Cissi: håller med dig men från och med nu ignorerar jag inlägg från vissa folk bara och går vidare helt änkelt det var väkligen omoget av vissa folk igår.

Åh nu sitter man och väntar på att klockan blir 12 sen är drt dags för tandläkarkontroll
    Få se vad dom säger om barnen..
    Ska också fråga när Elias får en tid men det är 1 år sen får han det är inte samma som i sverige då eller ?
    Har ni bokat in själva eller fick ni bara en kallelse till era små ni som varit hos tandläkaren ?    

• 3 barns mamma84
    sweet86 skrev 2011-11-15 11:58:31 följande:
    Hallåj på er.. Det var ett tag sedan jag sist var inne, hinner inte med känns det som..  Ni kan få skriva in mej också Liam född den 21/12 2010 kl 18.20 i västerås. 3732g och 50 cm lång.

Jag går på öppna fsk mellan 2-3 gånger i veckan liam tycker det är jättekul där å jag får träffa andra och prata av mej lite..
    Min man vill ha en till bäbis men jag är inte säker att jag vill just nu. Jag är rädd att jag inte ska älska den så mycket som jag älskar Liam, han är ju mitt allt<3. Någon fler som planerar bebbe??

Sömnen är det fortfarande sådär med. Inga hela nätter fortfarande men han har iallefall slutat ätit på natten och det är jag glad över. Han sover från ca 20 -20,30 i sin säng i sitt rum och sedan flyttar jag in honom till oss när jag inte orkar springa fram och tillbaka mer.

Vi har inte fått dagisplats till i  vår. Alla förskolor här är fulla.. Det kommer bli problem men jag hoppas att det ska lösa sig. Ska försöka plugga på distans och ta tjänstledigt från jobbet så jag kan vara hemma..
    Ja det var ett tag sen
    Hur stor är han idag ?

Trevligt att träffa andra små på öppna fsk man träffar så många och får pyssla och hålla på.
    Det finns inget för må här eller det fanns som jag gick på men sen stängde som tyvärr tråkigt.
    Men jag har själv hittat ett nytt stället men är bara på måndagar från Elias ålder till stora tjejens ålder
    Så vi går där på måndagar.
    Denna måndagen igår missade jag men det kommer igen

Hur länge sover Liam ?
    Har han något som han måste ha typ napp och filt ?
    Skönt att inte behöva på upp och mata på natten

Fullt Oj men finns det ingen Privat plats då eller kostar det ?
    Hur mkt ska ni betala i mån/år för dagis ?
    Vi hade fri plats i sverige och det har vi här med det är bara ebbas skola som kostar det det är inte så farligt.
    Elias börjar 1 december hos dagmamman blir spännade men jag kommer att sakna hans närhet bara.

Vi planerar en faktist 2012 så i februari kommer vi att sätta igång igen
    Alltså jag kännde så oxå när jag och mannen skulle ha amadeus men man älskar alla lika mkt men klart man kan känna så men när du väl blir gravid och får bebben kommer du älska båda lika mkt                        
  • 3 barns mamma84

Så hemma igen
    Allt gick fint.
    Inga hål som vanligt hihi efter mig
    Elias hade fått en tid i januari oxå    

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !